کاهش تلفات اولویت نخست صنعت برق است

اراک(پانا)- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: کاهش تلفات اولویت نخست صنعت برق است.

کد مطلب: ۸۷۸۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش تلفات اولویت نخست صنعت برق است

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، محمد اله داد در نشست هم اندیشی با مدیران ارشد شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، با بیان اینکه بحث کاهش تلفات و پیشنهادات ویژه برای جلوگیری از هدر رفت برق در سطح ملی از سوی مدیرعامل شرکت توانیر به شرکت های توزیع برق استان های مرکزی و زنجان ابلاغ شده است،افزود: مقرر شده است در جلسات مشترک موضوع مذکور بررسی و اتاق فکر در این زمینه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در شرکت های توزیع برق کشور در دو حوزه غیر فنی و فنی کارهای بزرگی انجام شده است، ادامه داد: همفکری، هم افزایی، جدیت و تلاش جهادی جهت تحقق انجام این وظیفه مهم در سطح ملی ضروری است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی، تست و بازرسی و تعویض کنتورهای معیوب عادی، راه اندازی اکیپ های بازوی برق و سیستم تحلیل بیلینگ، نصب کنتورهای هوشمند فهام برروی کلیه انشعابات دیماندی، ایجاد قرائت پایدار با پراب، جمع آوری برق های غیرمجاز، نصب کنتورهای مرجع و برگزاری مانورهای جهادی اصلاح لوازم اندازه گیری را از فعالیت های صورت گرفته در حوزه غیرفنی برشمرد.

اله داد طرح بهسازی شبکه با کابل خود نگهدار، کاهش شعاع تغذیه فیدرهای 20کیلوولت با ورود پست های 63 جدید،حذف و کاهش شعاع تغذیه پست های توزیع، استفاده از ترانس های کم تلفات،کنترل و اصلاح ضریب قدرت شبکه فشار ضعیف و بهبود اتصالات سست در شبکه، بالانس بار پست های عمومی و انجام فعالیت های ویژه در حوزه خط گرم را از اقدامات انجام شده در حوزه فنی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز گفت:در حوزه کاهش تلفات فعالیت ها و پروژه های انجام شده در این حوزه نیازمند بررسی و پژوهش های تخصصی است تا در جلسات مشترکی که برگزار خواهد شد مشخص شود چگونه به اهداف مطلوب دست خواهیم یافت.

علیرضا علیزاده افزود: آغاز طرح جهادی کاهش تلفات که در سنوات گذشته باعث شد شرکت های توزیع در این زمینه با جدیت حرکت کنند و شاهد نتایج و پیشرفت های خوبی در این حوزه بودیم.

وی بیان کرد: شرکت های توزیع برق باید تجارب موفق خود را در حوزه کاهش تلفات با روش ها ویژه به صورت علمی در سطح ملی ارائه دهند.

در این نشست در خصوص اقدامات فنی و غیر فنی مرتبط با کاهش تلفات، نصب مولدهای تجدید پذیر و هرم پایش و ارزیابی تلفات بحث و تبادل نظر شد.

مدیران ارشد توزیع برق استان زنجان از مرکز خدمات غیر حضوری، مرکز سامانه اطلاعات مکانی توزیع برق استان مرکزی و پروژه های اصلاح پست زمینی کوچه سعدی، کانال بازار تاریخی اراک و تابلو های توسعه پذیر بازدید به عمل آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار