ارائه اصول تدوین سند نهمین دوره مجلس دانش آموزی از سوی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش

تهران (پانا) - احمد عابدینی به اصول و رویکردهای محتوایی تدوین سند اشاره و بر سیاست گذاری و نظارت نمایندگان مجلس دانش آموزی بر مسایل تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۷۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه اصول تدوین سند نهمین دوره مجلس دانش آموزی از سوی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش

احمد عابدینی در جلسه کارگروه تدوین سند نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که بعدازظهر امروز با حضور هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌ها در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، درباره نقش تاثیرگذار مجلس دانش آموزی گفت: «شما از بین ۱۳ میلیون دانش آموز توفیق پیدا کردید و به شما اعتماد شده است که به دانش آموزان دیگر خدمت کنید.»

او به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و ادامه داد: «مراجعه انسان ها را یک نعمت بدانید تا از سختی ها لذت ببرید امیدوارم این تجربه برای شما زمینه ای را ایجاد کند تا در مسیولیت های بعدی تاثیرگذار باشید.»

عابدینی بر اهمیت برنامه ریزی و برنامه نوشتن تاکید کرد و افزود: «برای اداره یک زندگی لازم است اندیشه های خود را مکتوب کنید و آنان را بر روی کاغذ بیاورید. برنامه های راهبردی موثر هستند زیرا افق را برایمان ترسیم می کند.»

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از نمایندگان مجلس دانش آموزی خواهش کرد که هنر گوش دادن را تمرین کنند این هنر از حرف زدن سخت تر است‌. او افزود: «اوج هنر این است که انسان بتواند پل ارتباطی بین مغز، قلب و دست خود برقرار کند. آموزش و پرورش باید بتواند این ارتباط را ایجاد کند.»

عابدینی گفت: «اگر آموزش و پرورش توانست این هنر را داشته باشد ماموریت خود را انجام داده است. اما برای تدوین سند مدرسه و سلامت روان به ۳ مرحله باید توجه کرد؛ قبل از تدوین سند باید موضوعات مشخص شود، توجه به مسایل و موضوعات در زمان حین تدوین، زمان اجرای سند.»

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: «آنچه که قبل از تدوین سند باید توجه داشته باشیم چیدن کلمات و عبارات در کنارهم به عنوان عناصر اصلی سند است. »

او اصول اولیه تدوین سند را تعیین مساله یا مشکل، تشخیص ضرورت و اهمیت موضوع، تعیین اهداف روشن و قابل وصول، شناسایی مراجع ذیصلاح، بررسی تناسب سند با نوع وظایف و مسئولیت ها، باور به حرفه ای و تخصصی تدوین سند، فرهنگ سازی و نهادینه کردن موضوع، باور به کار گروهی و مشارکتی، جلب مشارکت عوامل موثر در تصویب سند، محیط اجرای برنامه، تفکر سیستمی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن موضوع عنوان کرد.

عابدینی همچنین به اصول و رویکردهای محتوایی تدوین سند اشاره و بر سیاست گذاری و نظارت نمایندگان مجلس دانش آموزی بر مسایل تاکید کرد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این کارگاه آموزشی تدوین سند نهمین دوره مجلس دانش آموزی، به ارائه راهکارهای تدوین سند اشاره کرد و با دانش آموزان به پرسش و پاسخ راهکارهای تدوین سند مدرسه و سلامت روان پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار