در دومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزش کارگروه سلامت و امنیت غذایی در ناحیه دو مطرح شد:

آموزش و فرهنگ‌سازی کلید ورود به دنیای سلامت و بهداشت است

زنجان(پانا)- مسلم رحمانیان معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه دو زنجان در دومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزش کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی کلید ورود به دنیای سلامت و بهداشت است.

کد مطلب: ۸۷۷۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و فرهنگ‌سازی کلید ورود به دنیای سلامت و بهداشت است

دومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزش کارگروه سلامت و امنیت غذایی، با حضور نمایندگان ارگان‌ها و ادارات دولتی شهرستانی و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مسلم رحمانیان معاون فرهنگی و پرورشی ناحیه دو، با اشاره به اهمیت و نقش آموزش در ایجاد رفتارهای پسندیده و پایدار در شخصیت انسان‌ها، گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی کلید ورود به دنیای سلامت و بهداشت است و همگان می‌دانیم که این روش، ارزان‌ترین و بهترین روش برای مبارزه با بیماری‌ها و مشکلات تغذیه‌ای است.

وی ضمن تقدیر از زحمات همه اعضای کمیته و تقاضای ارسال هر چه سریع تر گزارشات عملکرد ادارات بر طبق مصوبات جلسه پیشین، ادامه داد: آموزش و پرورش با گستره بالا و تحت پوشش قرار دادن فرزندان اقشار مختلف مردم و ارتباط صمیمی و طولانی مدت با دانش‌آموزان بهترین و مهم‌ترین پایلوت انجام برنامه‌های فرهنگی است که این مهم بدون همکاری و هماهنگی تک تک اعضای کمیته امکان‌پذیر نخواهد بود.

رحمانیان افزود: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش از جمله طرح نماد، طرح دادرس، طرح سفیران سلامت، و ... در راستای همین امر مهم برنامه‌ریزی شده است.

وی در پایان از مواردی چون؛ آموزش معلمان جهت شاداب‌سازی مدارس و انجام حرکات اصلاحی در دوره ابتدایی، غربال‌گری اختلالات ژنتیکی و برنامه‌های مشاوره‌ای در مدارس متوسطه دوم، آموزش پیشگیری از سرطان و انجام تغذیه سالم(با همکاری انجمن خیریه مهرانه)، اجرای طرح‌های ورزشی حیات پویا و المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای، تهیه و توزیع بروشورهای بهداشتی در مدارس، انجام طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و ...، به عنوان بخشی از گزارش عملکرد آموزش و پرورش نواحی یک و دو و زنجان‌رود نام برد.

همچنین در ادامه جلسه مرتضوی به نمایندگی از انجمن خیریه مهرانه به برگزاری کلاس‌های آموزشی تغذیه سالم در بیش از 100 مدرسه و به تعداد 30 هزار دانش‌آموز؛ سالک به نمایندگی از اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان به انجام طرح غربال‌گری و تست حرکات اصلاحی و ایجاد خانه‌های ورزش در بیش از 20 روستای شهرستان؛ شامی به نمایندگی از شهرداری به انجام اقدامات شورای ترافیک در ایمن‌سازی معابر و خیابان‌ها و دیوارنویسی و زیباسازی مدارس، به عنوان گزارش بخشی از اقدامات انجام‌شده توسط ادارات متبوع خود در این حوزه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار