برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی بوکان

ارومیه (پانا) - چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بوکان تشکیل شد.

کد مطلب: ۸۰۶۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی  بوکان

چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بوکان با حضور معاون فرمانداری شهرستان و نمایندگان ادارات عضو کار گروه، رئیس مرکز بهداشت و سایر کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه سلیمان فرخی ضمن بررسی مصوبات قبلی، بحث پسماندهای پزشکی و تمهیدات صورت گرفته برای ایام نوروز را به عنوان دستور جلسه مذکور بیان کرد.

رئیس مرکز بهداشت در رابطه با حل مشکل تامین آب شرب اماکن توزیع مواد غذایی و تالارها و رستوران های مسیر کوسته، پیشنهاد داد، در اسرع وقت جلسه ای اضطراری و فنی برای حل آن تشکیل گردد.

فرخی در رابطه با وضعیت جمع آوری و بی خطر سازی پسماندهای پزشکی و ویژه گفت: با توجه به گسترش این موضوع و لزوم بی خطرسازی پسماندهای آرایشگاه های سطح شهر علاوه بر مراکز پزشکی و درمانی، بر اهتمام و همکاری بیشتر ادارات مرتبط و نیز تلاش و همکاری برای تسریع حضور بخش خصوصی برای ورود به این موضوع و جمع آوری و بی خطرسازی پسماندهای پزشکی سطح شهرستان گردید.

رحیم ایزدمهر کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت نیز در ادامه این جلسه پیشنهاد داد، تا زمان شروع بکار شرکت خصوصی برای اجرای مدیریت پسماند شهرستان، شهرداری با همکاری نظام پزشکی نسبت به جمع آوری و تحویل پسماندهای پزشکی به بیمارستان به منظور بی خطر سازی اقدام نمایند.

وی هم چنین به برنامه سلامت نوروزی که از 15 اسفند لغایت 15 فروردین سال آتی اجرا می گردد اشاره کرده و ضمن بیان اهداف و اقدامات صورت گرفته، اعلام نمود، خوشبختانه با تعاملات گسترده میان ادارات شهرستان، در اجرای این برنامه جزو شهرستان های ممتاز استان می باشیم.

بهرامی آذر کارشناس بهداشت حرفه ای بیمارستان در این جلسه بر لزوم ارتقاء و توسعه دستگاه بی خطر ساز زباله بیمارستان، با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی و جمعیت شهرستان تاکید کرد و خواستار اهتمام و تعامل همه ادارات برای همکاری با بخش خصوصی برای اجرای طرح مدیریت پسماندهای پزشکی و ویژه شهرستان گردید.

در ادامه مدیران اجرایی به اقدامات به عمل آمده در رابطه با بندهای مرتبط اشاره و مدیر اداره آب و فاضلاب شهری بر لزوم اهمیت آزادسازی مسیر منتهی به منبع 2000 متر مکعبی در حال ساخت توسط شهرداری به منظور پیشگیری از کمبود آب قابل دسترسی در نقاط حاشیه شهر در فصل زمستان تاکید نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار