مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در جشنواره استانی مجریان برتر برنامه تدبیر :

طرح تدبیر در 395 آموزشگاه زنجان اجرا می‌شود

زنجان(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در جشنواره استانی مجریان برتر برنامه تدبیر گفت: طرح تدبیر در 395 آموزشگاه زنجان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح تدبیر در 395 آموزشگاه زنجان اجرا می‌شود

مریم رشتچی در نشست جشنواره استانی مجریان برتر برنامه تدبیر با اشاره به جایگاه مدرسه و دانش‌آموز در سند تحول بنیادین اظهار کرد: مدیریت و راهبری یکی از زیر نظام‌های مهم سند تحول بنیادین است و در راستای همین اصل، طرح تدبیر در 395 آموزشگاه استان اجرا شده و امروز از تعداد 42 نفر از همکاران فعال در اجرای این طرح تقدیر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: مرجع اصلی برنامه‌های اجرایی در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین بوده و مهم‌ترین برنامه وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری و تفویض اختیار به مدرسه است.

وی مدرسه را بهترین و مناسب‌ترین مکان برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: مرحله اجرایی هر برنامه‌ای مدرسه است و در برنامه تدبیر هم هدف تعامل موثر بین مدرسه و دانش‌آموزان و محیط زندگی و بهره‌گیری درست از منابع موجود در تحقق اهداف است.

رشتچی تلاش برای ارتقای مدیریت مدرسه را جزو اهداف سند تحول عنوان و افزود: یکی از برنامه‌های تحول‌آفرین در این زمینه برنامه ویژه مدرسه (بوم) است که در این زمینه مسؤولان آموزش و پرورش و متولیان این برنامه در مدارس استان حضور پیدا می‌کنند و از نزدیک در جریان مراحل اجرایی این برنامه از جمله ابتکار عمل معلمان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در مورد محتوای درسی قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تاکیدات پرسش مهر ریاست جمهوری در اهتمام به امر مهارت‌آموزی در بین دانش‌آموزان گفت: معلمان مدارس می‌توانند با استفاده از مهارت‌آموزی و تکالیف مهارت محور از منابع و ظرفیت‌های مختلف محلی هم استفاده کنند و با ابتکار عمل خود بهره‌وری آموزشی را ارتقا دهند.

وی ضمن تاکید بر استفاده به جا و مناسب از فرصت 60 ساعته برنامه ویژه مدرسه در طول سال تحصیلی افزود: مدیران مدارس با استفاده از این فرصت خواهند توانست گام‌های موثرتری در تحقق اهداف این برنامه برداشته و بهره لازم و کافی را از این فرصت ببرند.

در ادامه جلسه معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با اشاره به جایگاه حرمت نفس در بین دانش‌آموزان گفت: یکی از اصول اساسی در تعلیم و تربیت پاس داشتن فردیت انسانی و حریم خصوصی افراد است و این اصل باید در بین دانش‌آموزان فراگیر شده و به سطح جامعه هم تسری پیدا کند.

اصغر بیات افزود: دانش‌آموزان باید یاد بگیرند چگونه به حریم افراد دیگر وارد نشوند و بین پوسته جسمانی و روحی افراد تفاوت قائل شوند و اجازه ورود به این حریم‌ها را به خود ندهند.

وی پیام مهم مشترک بین افراد را برابری عنوان و اظهار کرد: همه ما باهم برابریم و هیچ برتری نسبت به هم نداریم و عامل سن و جنسیت و مقام و ... نمی‌تواند عامل برتری یک نفر بر دیگری باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: اگر حرمت‌ها حفظ شود، اعتماد به نفس هم تقویت می‌شود و شخصیت افراد هم کامل‌تر می‌شود اما اگر چنین اتفاقی نیفتد ما در آینده با تربیت متخصص مریض مواجه خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار