برگزاری جلسه شورای عمومی آموزش و پرورش پیربکران با موضوع طرح تدبیر

پیربکران، اصفهان (پانا) - با توجه به انتخاب شعار سال تحصیلی 98-97"پویایی با تعالی و تدبیر"در جلسه شورای عمومی این هفته آموزش و پرورش پیربکران، طرح تدبیر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۶۴۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای عمومی آموزش و پرورش پیربکران با موضوع طرح تدبیر

با توجه به انتخاب شعار سال تحصیلی 98-97"پویایی با تعالی و تدبیر" در جلسه شورای عمومی، راهبر آموزشی درباره تدبیر صحبت کرد. وی در آغاز به تعریف طرح تدبیر پرداخت و گفت: تدبیر یعنی مجموعه ای که با محور قرار دادن فرایند های مهم به ویژه برنامه محوری و خودارزیابی با توجه به منابع در اختیار در جهت ارتقاء کیفیت وعملکرد مدیریت می کوشد.

راهبر آموزشی ادامه داد: باشکل گیری تغییرات اساسی در کارکردهای مدرسه در اسناد بالادستی جهت گیری های نظام آموزشی در تعیین اهداف و تنظیم برنامه ها دچار تغییر شد. بنابراین در سیاست های وزارت آموزش و پرورش ارتقاء کیفیت آموزش، کلیدی ترین راهبرد تعیین شده است. برنامه تدبیر با هدف اصلاح، بهبود و ارتقاء عملکرد مدیریت مدرسه و به تبع آن افزایش عملکرد مدرسه است.

این برنامه به مدیران جهت بازخوانی، بازاندیشی و بازآفرینی نقش ها و وظایف خود در مدیریت مدرسه کمک می کند. برنامه تدبیر به مدیران در تفکر استراتژیک، تنظیم برنامه سالانه، سازماندهی و هماهنگی امور، هدایت و رهبری آموزشی، ارزیابی، نظارت و بازخوردهای سازنده ی تعالی بخش، یاری می رساند.

در سند تحول بنیادین رسالت مدرسه علاوه بر کارکرد آموزشی بستر سازی برای دستیابی دانش آموزان به ساحت های شش گانه است که آنها را برای زندگی آماده می کند. به همین دلیل برای رسیدن به این امر، همسویی و هماهنگی برنامه ها، فعالیت ها، مدیریت و راهبری و .... اجتناب ناپذیر است.

وی به وظایف مدیران در این طرح اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی، سازماندهی، راهنمایی و نظارت، کنترل و هدایت از وظایف اصلی مدیران در این طرح است.

در برنامه تدبیر تیم برنامه ریزی باید نقش خود را بر اساس اهداف دوره ابتدایی و منطبق با شش ساحت علیم و تربیت در سند تحول بنیادین (ساحت زیبا شناختی و هنری، ساحت علمی و فناورانه، ساحت اعتقادی عبادی، اخلاقی، ساحت زیستی بدنی، ساحت اجتماعی سیاسی، ساحت اقتصادی و حرفه ای)ترسیم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار