توجه ویژه به سلامت زنان در کلان منطقه نهم آمایش آموزش عالی کشور

نیشابور (پانا ) - در دیدارهای جداگانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با نمایندگان مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، به منظور بررسی لایحه بودجه پیشنهادی ۱۳۹۸، بر توجّه ویژه به سلامت زنان در کلان منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت تاکید شد.

کد مطلب: ۸۷۷۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه به سلامت زنان در کلان منطقه نهم آمایش آموزش عالی کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این دیدارها با ارائه گزارشی از نخستین نشست هم اندیشی روسا و مشاورین امور زنان و خانواده دانشگاه های علوم پزشکی منطقه نهم آمایش آموزش عالی کشور عنوان کرد: امروز نیشابور پیشگام در توسعه زیرساخت های لازم در حوزه پیشگیری، درمان و آموزش برای ارتقای سلامت زنان و پایه گذار اقداماتی مؤثّر در حوزه سلامت زنان و خانواده است.

محسن عظیمی نژاد در ادامه با اشاره به این موضوع که نشست هم اندیشی روسا و مشاورین امور زنان و خانواده کلان منطقه نهم آمایش آموزش عالی کشور در نیشابور که مورد خرسندی حضّار و مسئولان وزارت بهداشت واقع شد مطرح کرد: ارتقای سطح جایگاه و سلامت زنان یکی از برنامه های مورد توجه در برنامه ششم توسعه است که باید در آن مسیر گام برداریم و از سرمایه زنان در کشور به عنوان نیمی از نیروی انسانی موثر برای توسعه پایدار کشور صیانت نماییم.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت زنان شهرستان، توسعه بلوک زایمانی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم، پروژه در حال ساخت مرکز پزشکی و ناباروری سلامت مادر و جنین شمس شرق، بلوک های اورژانس مامایی و برگزاری همایشی با این عنوان در سال گذشته را از جمله اقدامات توسعه ای و زیر ساختی حوزه سلامت زنان نیشابور دانست و ارزیابی هیئت بورد مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای آذر ماه ۹۷را از زیرساخت های علمی و درمانی دانشگاه برای اخذ رشته کارشناسی ارشد مامایی را از دیگر اقدامات در این راستا برشمرد.

در این دیدار ها که در پانزدهم و شانزدهم آذرماه در محل دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دفتر خانم چنارانی صورت گرفت معاونین آموزشی و پژوهشی، توسعه مدیریت و منابع، مدیران مالی، بودجه و دفتر ریاست و روابط عمومی رئیس دانشگاه را همراهی کردند. در پایان دکتر عظیمی نژاد لوح یادبود به مناسبت روز دانشجو به خانم هاجر چنارانی تقدیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار