با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان برگزار شد

زنجان(پانا)- گردهمایی و جلسه توجیهی مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان با حضور اصغر بیات معاونت آموزش ابتدایی، فاطمه باغبانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و حسین محمدی کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد استان و همچنین با شرکت تمامی مدیران برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۷۶۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان برگزار شد

اصغر بیات در این جلسه به تشریح برنامه های و طرح های دوره ابتدایی پرداخت و گفت: از اولویت برنامه های این دوره پوشش کامل دانش آموزان لازم التعلیم بوده و برنامه توسعه صلاحیت های حرفه ای معلمان از اولویت های دوره ابتدایی در حال انجام می باشد.

وی اهمیت یادگیری در مدرسه را مهم دانست و افزود: در مدرسه باید فضای یادگیری همکاران از همدیگر فراهم گردد و هر چه قدر آموزش غیرمستقیم و مسایل تربیتی پنهان باشد اثر و نفوذ آن بیشتر و آشکارتر خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه "هر وقت چیزی را به کسی آموزش می دهید او را از کشف کردن انداخته اید" گفت: ترس و تنبیه، تشویق و پاداش، قوانین و مقررات، دانایی و مهارت تخصصی ، جذبه و کاریزمای شخصی را از منابع قدرت مدیران مدارس می باشد.

در ادامه فاطمه باغبانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هم در این جلسه به تبیین و تشریح اهداف و سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اشاره نمود و اظهار داشت: طراحی سیستم آموزشی، پرورشی، و توان بخشی به نحویباید باشد که ناتوانی های ذهنی و جسمی کودکان و دانش آموزان استثنایی جبران گردد.

وی تصریح کرد: تغییر و اصلاح مداوم آموزش و پرورش استثنایی با توجه به روش های نوین آموزش و پرورش استثنایی از جمله اهداف این سازمان می باشد.

همچنین حسین محمدی کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان نیز به تبیین حقوق شهروندی و سلامت اداری و وظایف مدیران مدارس در آموزشگاه اشاره نمود و گفت: کمیته صیانت از حقوق شهروندی ، ارتقای سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع اداره کل آموزش و پرورش زنجان انتظار دارد مدیران نسبت به پیگیری مواردی از جمله: توجیه عوامل آموزشی در زمینه ممنوع بودن تنبیه بدنی دانش آموزان در یکی از جلسات شورای معلمان و اعمال نظارت کافی، به رویت و امضا رساندن بخشنامه هایی که بار حقوقی دارند، بیمه حوادث ، بیمه طلایی ، انتصاب مدیران ، رتبه بندی حرفه ای معلمان، اجرای دقیق و کامل فرایند مربوط به اخراج دانش آموزان در مورد دانش آموزان خاطی، عدم بکارگیری نیروهای بازنشسته در مدارس دولتی و انجام حسابداری آموزشگاه توسط مدیر آموزشگاه عنایت ویژه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار