معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد:

تدارک ویژه برنامه های متنوع در هفته فرهنگی شهرری و میلاد حضرت عبدالعظیم (ع)

شهرری(پانا)- معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در نشست خبری با خبرنگاران از تدارک 120 ویژه برنامه در هفته فرهنگی شهرستان ری مصادف با میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خبرداد.

کد مطلب: ۸۷۶۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تدارک  ویژه برنامه های متنوع در هفته فرهنگی شهرری و میلاد حضرت عبدالعظیم (ع)

عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در نشست خبری اعلام برنامه های هفته بزرگداشت میلاد و هفته فرهنگی شهرستان ری بیان داشت: با توجه به بعدعلمی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)،شاهد رشد تعداد زیادی از مراکز علمی در ترویج قرآن کریم و عترت هستیم و خوشبختانه در این حوزه از استقبال مهدکودک تا حوزه علمیه را بی بهره نبودیم.

سلیمی اظهار داشت: برنامه های امسال 2 ویژگی مهم را داراست . چنانچه این هفته با اعلام رسمی از تربیون نماز جمعه تهران و شهرستان ری آغاز خواهد شد. زیرا این میلاد در سال جاری با دو مناسبت مهم همچون چهل سالگی انقلاب اسلامی و برگزاری هفته فرهنگی در ری همراه است.

معاون فرهنگی و امور زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: باید موضوع جشن چهل سالگی انقلاب در برنامه ریزی های کاری خود داشته باشیم ودر همین راستا دستاوردهای نظام اسلامی را برای شناخت بیشتر بروی کارمی آوریم.

وی ادامه داد:یکی از طرح ریزی های امام جمعه شهرستان در هفته فرهنگی ری که مصادف با میلاد مذکور شده است و از فرداهجدهم آذر ماه شروع و تا 24 این ماه ادامه خواهد داشت 120 ویژه برنامه گوناگون تحت عنوان شهرری کهن و تاریخی است.

سلیمی اشاره کرد: ویژه برنامه های این هفته ، دیدار تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با خادمان، روحانیون، جانبازان و ... است همچنین محافل قرآنی متعددی در مدارس، مساجد، هیات و شبستان‌های حرم عبدالعظیم (ع) برگزا خواهد شد و محفل قرآنی ویژه‌ نیز در شب ولادت حضرت با حضور قاریان ممتاز بین المللی صورت خواهد پذیرفت.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: محافل سخنرانی با حضور حجه الاسلام عالی، ماندگاری و رفیعی برگزار می‌شود و ذاکران اهل بیت علیهم السلام مرتضی طاهری، سید مهدی میرداماد و مهدی سلحشور به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در مرکز تخصصی درمانی دارالشفا صورت خواهد گرفت، گفت: سال گذشته دارالشفا حرم پذیرای بیش از ۷۵۰ نفر بود و امسال نیز دارالشفا کوثر در هفته ولادت برنامه ریزی خاصی دارد تا برای مردم ویزیت رایگان داشته باشند .همچنین موزه، رصد خانه و کتابخانه هم به صورت رایگان با ارائه تخفیفات چشمگیری میزبان زائران این آستان شریف است.

سلیمی افزود: در ادامه برنامه‌ها خادمان عزیز ما با حضور در فرودگاه ها با اهدای گل به دیگر مسافران، ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را تبریک می‌گویند و مراسم جمع‌خوانی و تعویض پرچم را همزمان باهم در شب ولادت حضرت خواهیم داشت.

وی در ادامه این نشست گفت: حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی و سخنرانی او در جشن ولادت و تشریح یکی از اتفاقات مهم رساندن نامه و پیام گران سنگی است که حضرت عبدالعظیم (ع) از امام رضا (ع)دریافت و آن را منتقل کردند. در همین راستا خادمان آستان نمایشگاه عکس رضوی را از فردا آغاز می‌کنند و به دنبال آن مسابقات فرهنگی متعددی برگزار می‌شود.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار