آغاز ثبت‌نام از متقاضیان تأسیس مدارس و مراکزغیردولتی در فارس

شیراز (پانا) - کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش فارس از آغاز ثبت‌نام از متقاضیان تأسیس مدارس و مراکزغیردولتی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۶۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت‌نام از متقاضیان تأسیس مدارس و مراکزغیردولتی در فارس

محمد رضا بحرانی از آغاز ثبت‌نام از متقاضیان تأسیس مدارس و مراکزغیردولتی در فارس خبر داد و گفت: متقاضیانی که دارای شرایط لازم بوده و درخواست آنان پذیرفته می‌شود، باید جهت تشکیل پرونده به ادارات تابعه مراجعه کنند.

کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش فارس، با یادآوری اینکه ثبت‌نام تنها از طریق سامانه http://mosharekatha.ir انجام خواهد شد، گفت:راهنمای کامل مراحل ثبت نام در همین سامانه و از بخش راهنما و شیوه نامه / شیوه نامه مجوز تاسیس مدارس و مراکز قابل دسترسی است.

وی افزود: براساس قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، تمام افرادی که دارای حداقل ۳۰سال سن و مدرک لیسانس باشند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بحرانی گفت: بر اساس ماده 8 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی متقاضیان تأسیس مدارس و مراکز آموزشی وپرورشی غیردولتی علاوه بر موارد فوق باید واجد شرایط : " تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به مبانی و احکام اسلام ، ایمان و برخورداری از حسن شهرت، التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه، نداشتن وابستگی به رژیم گذشته یا گروهک های منحرف و غیر قانونی، نداشتن پیشینه کیفری مؤثر، تأهل برای مردان" باشند.

وی ادامه داد: درصورتی که مؤسس یا مؤسسان، شخص یا اشخاص حقوقی باشند فرد یا افرادی که به عنوان نماینده ایشان معرفی می شوند باید دارای شرایط مندرج در این ماده باشند.

او گفت: به استناد تبصره 1 ماده 9 قانون تأسیس و اداره ی مدارس و مراکز غیر دولتی، هر متقاضی تأسیس مدرسه یا مرکز می بایست مبلغ دو میلیون ریال به حساب تمرکز وجوه درآمدهای اختصاصی سازمان مدارس غیر دولتی به شماره شبای 820100004001030102007745 IR واریز نماید؛ بدیهی است واریز وجه مذکور به منزله ی صدور مجوز تأسیس نبوده و قابل استرداد نیز نمی باشد.

کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش فارس افزود: در صورتی که در هر مرحله، مشخص گردد متقاضی تأسیس فاقد شرایط فوق بوده و یا مدارک غیر واقع ارائه نموده است از روند اجرایی پرونده جلوگیری به عمل خواهد آمد.

بحرانی با اشاره به این موضوع که مؤسس به هیچ وجه حق واگذاری مجوزهای صادره (مجوز تأسیس، راه اندازی و ...) به غیر را ندارد، گفت دریافت مجوز تأسیس به منزله ی مجوز راه اندازی و فعالیت واحد آموزشی نبوده و حقی برای متقاضی ایجاد نمی نماید.

وی با تأکید بر لزوم دقت نظر متقاضیان در تکمیل فرم‌های موجود در سامانه اینترنتی، گفت: مجوز تأسیس از زمان صدورحداکثر به مدت دو سال اعتبار دارد و افراد دارای مجوز تأسیس می بایست در طی مدت مذکور نسبت به تمهید مقدمات لازم برای راه اندازی مدرسه یا مرکز اقدام و مجوز راه اندازی دریافت نماید، در غیر این صورت مجوز تأسیس صادره از درجه ی اعتبار ساقط خواهد شد.

کارشناس مسئول مدارس و مراکز غیر دولتی در فارس افزود: بر همین اساس افرادی می توانند اقدام به ثبت نام کنند که شرایط و امکان لازم برای راه‌اندازی و آغاز فعالیت واحد آموزشی را در سال تحصیلی ۹9-۹8 دارا هستند.

وی مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدن به توسعه آموزش و پرورش، اجرای درست برنامه‌ها با مشارکت و استفاده از ظرفیت و پتانسیل مردم است که در همه اسناد فرادستی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

او، توسعه متوازن واحدهای آموزشی غیردولتی را سیاست اداره مدارس و مراکز غیردولتی فارس قلمداد و اضافه کرد: امکان ثبت‌نام برای همه کسانی که دارای شرایط اعلام شده هستند، وجود دارد؛ اما حضور پیشکسوتان آموزش و پرورش و دانشگاهیان که سالیان سال عمر خود را در کسوت معلمی سپری کرده‌اند، باعث رشد کیفی مدارس و مراکز غیر دولتی خواهد شد.

در استان فارس بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز که حدود 15 درصد از کل دانش‌آموزان استان را تشکیل می دهند، در مقاطع مختلف مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

بحرانی با یادآوری اینکه ثبت‌نام تنها از طریق سامانه http://mosharekatha.ir در دسترس خواهد بود گفت:راهنمای کامل مراحل ثبت نام در همین سامانه و از بخش راهنما و شیوه نامه قابل دسترسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار