معاون آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس:

فارس نیازمند مدارس غیر دولتی در مقطع متوسطه است

خبرگزاری پانا: معاون آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس به دلیل دارا بودن مدارس غیردولتی در نرم کشوری در رتبه 12 تا 15 قرار گرفته است.

کد مطلب: ۲۶۱۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ناصر قجری به موضوع کمبود مدارس غیر دولتی در دوره متوسطه اشاره و اظهار داشت: چنانچه افراد تمایل به راه اندازی مدارس غیر دولتی در استان فارس داشته باشند، با ارایه تسهیلات آنان را در راه اندازی مدارس همراهی خواهیم کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس بیان کرد: استان فارس به دلیل دارا بودن مدارس غیردولتی در نرم کشوری در رتبه 12 تا 15 قرار گرفته است.
وی گفت : یکی از اولویت های این اداره توسعه و تسهیل مدارس غیر دولتی در استان است زیرا عقیده داریم امروزه فارس با وجود اینکه در کشور از دانش آموزان نخبه ای برخوردار می باشد ولی ضروری است که بتوانیم مطلوب ترین خدمات آموزشی را در مدارس دولتی و غیر دولتی ارایه دهیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: امروزه بالغ بر 90 درصد جامعه هدف در دوره متوسطه اول تحت پوشش قرار گرفته اند و استاندارد کشوری 92 درصد می باشد و این در حالی است که در سال های گذشته پوشش تحصیلی دوره متوسطه در فارس 82 درصد بوده و تلاش داریم در سال تحصیلی جدید هفت درصد ارتقا دهیم.
قجری، سیاست های کلان وزرات آموزش و پرورش را در دسترس بودن آموزش، نهادینه کردن فرهنگ معارف اسلامی و در کنار آن یادگیری صحیح قرآن کتاب آسمانی، توسعه برنامه پنجم اقتصادی که در رأس آن اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشی و توسعه چتر حمایتی و پوشش تحصیلی برای تمامی دانش آموزان خواهد بود که بر همین اساس تلاش داریم با سیاست و استراتژیک های دولت یازدهم این امر را به تحقق برسانیم زیرا عقیده داریم تا رسیدن به هدف مطلوب بسیار فاصله داریم.
معاون آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: در رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند حمایت بیشتر اولیا خواهیم بود.

معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: 70 درصد دانش آموزان دوره متوسطه رشته های نظری و تجربی را انتخاب می کنند که باعث نگرانی است.
قجری با بیان اینکه امروزه انتخاب رشته فنی و حرفه ای مختص دانش آموزانی است که از ذوق و نبوق مهارتی برخوردار هستند و چنین رشته هایی را انتخاب می کنند، گفت: نیاز است خانواده ها فرزندان خود را در انتخاب رشته های فنی و هنرستانی سوق دهند تا آنها پس از فارغ التحصیل شدن از مدارس و یا دانشگاه، بتوانند در بازار کار فعالیت داشته باشند.
معاون آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: امروزه بیش از 70 درصد دانش آموزان در دوران متوسطه دوم، رشته های نظری و تجربی را انتخاب می کنند و چه بسا نتوانند در این رشته موفق هم شوند.
وی با تاکید بر اینکه در فارس میزان رغبت به رشته های فنی و حرفه ای کم است، گفت: گواه این موضوع بر این است که از هر 100 دانش آموز، 60 نفر رشته های تجربی را انتخاب کرده که بتوانند در آینده رشته های پزشکی، داروسازی و دیگر زیر شاخه های پزشکی را انتخاب کنند.
قجری افزود: دانش آموزان و اولیا اصرار بر انتخاب رشته های تجربی و پزشکی دارند و این در حالی است که زیر ساخت های توسعه و اشتغال چندان مهیا نیست و اعتمادی برای بازار کار جوانان در قطب پزشکی وجود ندارد.
معاون آموزشی متوسطه با اعلام اینکه دیگر اقدامات این سازمان، فراهم سازی بسترهای متنوع آموزشی در هدایت کردن دانش آموزان به شاخه رشته های تحصیلی است، افزود: برابر برنامه پنجم توسعه باید 46 درصد دانش آموزان در پایه های دوم متوسطه به شاخه فنی حرفه ای هدایت شوند، این در حالی است که در فارس تنها پنج درصد آنان شاخه های فنی و حرفه ای را می شناسند.
قجری، کیفیت بخشی مجتمع های آموزشی و تجهیز مدارس، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها و همچنین تقویت و توسعه پژوهش سراهای استان را از جمله راهکارهای رسیدن به برنامه پنجم توسعه دانست و گفت: طبعاً جهت رسیدن به این برنامه نیازمند حمایت خانواده ها و کادر آموزشی هستیم تا بتوانیم علاوه بر اینکه دانش آموزان را به سایر رشته ها آشنا کنیم، زمینه های اشتغال آنان را پس از فارغ التحصیلی فراهم کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار