احداث دوکتابخانه شهری و روستایی در قرچک

قرچک (پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرچک از ساخت دو کتابخانه شهری و روستای در منطقه خبر داد .

کد مطلب: ۸۷۶۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
احداث دوکتابخانه شهری و روستایی در قرچک

بهروز مشتاق در این رابطه اظهار کرد: یکی از مولفه‌های جوامع پیشرفته میزان مطالعه افراد است و این میزان مطالعه در افراد مختلف با توجه به سن و شرایط زندگی آن‌ها متفاوت است.

وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب در سند چشم انداز ۱۴۰۴ می فرمایند، ما امروز نیاز به پیشرفت علم و مجاهدت علمی داریم و اگر مجاهدت علمی نداشته باشیم و درباره دستیابی به اهداف والای علمی تلاش نکنیم فردای ما فردای روشنی نبوده و نتیجه‌ای جز درجا زدن برای ملت به دست نمی‌آید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرچک عنوان کرد:این پیشرفت، توسعه، تولید فکر واستفاده از تجارب ارزنده گذشتگان در یک کلام با مطالعه و انس گرفتن کتاب میسر می‌شود تا به این وسیله بتوانیم آینده‌ای روشن برای خود و جامعه رقم بزنیم.

وی افزود:در جامعه ما میزان مطالعه را هجده دقیقه درروز تخمین زده اند و بر اساس آمار منتشر شده ساعت مطالعه در آقایان بیشتر از خانم‌هاست که امیدواریم دانش آموزان دختر ما به این نکته هم توجه لازم را داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت مطالعه در زندگی بیان کرد: حضور بانوان کارآمد و تحصیل کرده می‌تواند منشا پیشرفت در جوامع امروزی باشد؛ در جامعه امروز عمده دانشجویان خانم‌ها هستند که جای بسی خوشحالی دارد.

وی تاکید کرد: بررسی‌ها حاکی از آن است که ذائقه مردم ایران در کتابخوانی از سال ۵۳ تاکنون تغییری نکرده است، در آن زمان مانند امروز مردم بیشتر رمان و ادبیات داستانی مطالعه می کردند، باید تلاش کنیم در تمامی عرصه‌ها مطالعات خود را افزایش دهیم.

مشتاق گفت: مطالعات مردم باید به حوزه های تخصصی معطوف شود و باید تلاش کنیم در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و سیاسی، ساعات مطالعاتمان را افزایش دهیم؛ چرا که هر چه در عرصه دانش تئوری غنی تر باشیم در زندگی شاهد افق های بیشتری برای پیشرفت خواهیم بود.

وی از ساخت دو کتابخانه شهری و روستای در قرچک خبر داد وخاطرنشان کرد:تقویت کتاب‌ها در کتابخانه‌ها، استفاده از ظرفیت سرای محلات در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در قرچک می تواند مطالعه را بالا ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار