دادستان کل کشورتاکید کرد :نقش موثرامربه معروف و نهی از منکر در کنترل آسیب های اجتماعی

شهرری(پانا)- دادستان کل کشور گفت :یکی از مسائل موجود و قطعی جامعه بحث پولشویی است که شامل درآمد نا مشروع و غیرقانونی در مسیر قضاوت افراد و مسؤولینی قرار می‌گیرد که آن را قانونی می خوانند.

کد مطلب: ۸۷۶۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دادستان کل کشورتاکید کرد :نقش موثرامربه معروف و نهی از منکر در کنترل آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری درمراسم سیاسی نیروهای مسلح که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین عقیدتی سیاسی در سالن سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، برگزار شد، با اشاره به آیه 71 سوره توبه اظهار داشت: جامعه ای که این آیه به آن اشاره دارد و مشمول رحمت و عنایات الهی می شود. اجتماعی از مرد و زن است که بر یکدیگر ولایت دارند و در این جامعه همه از هم مراقبت دارند و امربمعروف و نهی از منکر می کنند.

وی در ادامه گفت: اگر در اجتماع نظارت عمومیت داشته باشدو امر بمعروف و نهی از منکر زنده ، می توانیم جامعه را بسمت کمال و ترقی جهت دهیم. چون اگر این دو مقوله در جامعه و امت اسلامی ضعیف باشد. رشد و بالندگی در ابعاد مادی و معنوی جامعه دچار رکود می شود.

دادستان کل کشور افزود:یکی از مسائل موجود و قطعی جامعه بحث پولشویی است که شامل درآمد نا مشروع و غیرقانونی در مسیر قضاوت افراد و مسؤولینی قرار می‌گیرد که آن را قانونی می خوانند.

وی تصریح کرد:دشمن بر نفوذ تاکید دارد لذا امروزه باید بصیرت افزایی و امربمعروف و نهی از منکر بیشتر قابل توجه قرار گیرد. چون دشمن سرمایه گذاری بزرگی در این راستا انجام داده و همیشه پنهانی به این موضوع رسیدگی می کند.

حجت الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه درصد بسیار زیاد آسیب های دستگاه های قضایی، انتظامی و اجرایی ناشی از ضعف در نظارت است، تاکیدکرد:ما در دستگاه های اجرایی منشور امیر المومنین(ع) را دوره می کردیم و درس می گرفتیم و باید توجه داشت در نظام اسلامی یک نظارت همگانی نیاز دارد تا کارگزاران نظارت کافی و وافی این نظام راداشته باشند.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد:اعتراض و گله گذاری از دستگاه های قضایی وارد است. چون مقابله با فساد باید از منشا شروع شود. لذا اگر امروز منافذ را نبینیم برای کنترلش از طریق دستگاه قضا موفق نخواهیم شد. چشم ما باید مانند شلاقی در مباحث اخلاقی عمل کند ولی این برداشت نادرست است و باید فرهنگ و اخلاق را بگونه ای وارد اجتماع کنیم که منجر به فساد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار