با حضور دانش‌آموزان؛ کمپین مبارزه با ایدز در ساحل شهر بوشهر تشکیل شد

بوشهر (پانا) - به منظور اطلاع‌رسانی مناسب و ترویج شیوه‌های پیشگیری، کمپین مبارزه با ایدز با حضور دانش‌آموزان در ساحل شهر بوشهر تشکیل شد.

لینک کوتاه کپی شد
با حضور دانش‌آموزان؛ کمپین مبارزه با ایدز در ساحل شهر بوشهر تشکیل شد

به گزارش مهر، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در کمپین مبارزه با ایدز در ساحل شهر بوشهر اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهمی در پیشگیری خواهد داشت.

حسن قلندری با تاکید بر ضرورت ارائه اطلاعات به دانش اموزان برای مبارزه با بیماری ایدز افزود: متاسفانه اطلاعات دانش‌آموزان درباره راه‌های پیشگیری از این بیماری کم است و باید آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بیماری در سطحی گسترده در مدارس ارائه شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر پیشگیری همراه با افزایش آگاهی و فرهنگ سازی بهترین راه مبارزه با گسترش بیماری ایدز است ادامه داد: ۳۰ هزار دانش آموز استان در راستای پیشگیری از ایدز آموزش می بینند.

وی با تشریح برنامه‌های هفته مبارزه با ایدز در مدارس استان گفت: برگزاری جلسات هماهنگی برنامه های هفته مبارزه با ایدز با مراکز بهداشتی، برگزاری مسابقات مرتبط در تمام دوره های تحصیلی، کارگاه آموزشی والدین و دانش آموزان و توزیع پوستر و همایش های پیشگیری از ایدز، نشست با فعالان حوزه پیشگیری در سطح استان و بخشی از فعالیت‌های معاونت تربیت و سلامت در هفته مبارزه با ایدز بوده است.

قلندری با قدردانی از همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری برنامه‌های مشترک در هفته مبارزه با ایدز اضافه کرد: با همت مربیان بهداشت، مدارس استان تبدیل به کارگاه تلاش و آموزش در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۳۴ بیمار ایدزی در استان بوشهر شناسایی شده است ابراز داشت: بیشتر این بیماران به واسطه تزریق مبتلا شده اند و اندکی هم مسائل جنسی بوده است.

وی تصریح کرد: ویروس اچ آی وی به سلول های دفاعی بدن حمله کرده، بتدریج قدرت دفاعی بدن را ضعیف می کند، به طوری که فرد به انواع عفونت ها و سرطان ها مبتلا شده و در نهایت از پای در می آید.

قلندری افزود: ویروس مولد ایدز از طریق تماس های معمولی مثل دست دادن، در آغوش کشیدن، روبوسی کردن، عطسه کردن و سرفه کردن، استفاده از توالت و حمام مشترک، استفاده از استخر عمومی و نیش حشرات منتقل نمی شود .

وی با اشاره به اینکه حمایت های روانی و اجتماعی از مبتلایان به ویروس HIV از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید برنامه ریزی های گسترده‌ای در راستای ارائه خدمات و حمایت‌های روانی و اجتماعی به مبتلایان انجام شود.

قلندری ایدز را یک بیماری رفتاری دانست و مهم‌ترین مشکل این بیماران نگاه بد اجتماعی و هزینه‌های درمان است افزود: علیرغم اینکه ایدز یک بیماری عفونی است و ویروس عامل آن است، ایدز یک بیماری رفتاری به شمار می‌رود و با رفتار انسان سر و کار دارد که اگر کسی که در معرض خطر است رفتار خود را کنترل کند می‌تواند پیشگیری کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یادآور شد: هدف از برگزاری کمپین در یک فضای باز وعمومی اطلاع رسانی به همه اقشار جامعه است و ما در آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری معتقد به گفتمان اجتماعی هستیم.

وی بیان کرد: در آموزش و پرورش استان، تمرکز حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت بر روی دانش آموزان دوره متوسطه دوم می باشد .

قلندری با بیان این مساله که آموزش و پرورش در این سال ها توجه خاصی به حوزه سلامت داشته است ادامه داد: شاید تلاش های آموزش و پرورش استان در سال های آتی نتیجه دهد ولی همکاری های درون سازمانی و برون سازمانی، نهادینه کردن فعالیت های سلامت در مدارس در پی داشته است.

این مقام مسئول یادآور شد: امروز در مدارس استان، طرح غربالگری ژنتیک، ویتامین دی، آهن یاری، دادرس، برنامه پیشگیری از ایدز، برنامه پیشگیری از بیماری های دهان و دندان، طرح وارنیش فلوراید دندان به احسن وجه انجام می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: برای کنترل این بیماری و آگاهی رسانی، در کلاسهای آموزشی خانواده به این مهم پرداخته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار