معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل:

مخازن سدهای اردبیل تا زمان بهره برداری آبگیری می شوند

اردبیل (پانا) - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: آبگیری مخازن سدهای استان تا شروع فصل بهره برداری تداوم خواهد یافت.

کد مطلب: ۸۷۶۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مخازن سدهای اردبیل تا زمان بهره برداری آبگیری می شوند

نبی الله پاسبان افزود: با شروع سال زراعی جدید تمهیدات لازم برای آبگیری سدها انجام و در 70 روز سپری شده، آب به میزان 27 میلیون متر مکعب وارد مخازن سدها شده است .
وی اظهارداشت : هم اکنون 32 درصد ظرفیت مخازن سدهای استان پر بوده و حجم موجودی مخازن به رقم 96 میلیون متر مکعب رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشته است .
پاسبان همچنین در زمینه وضعیت سد یامچی افزود : حجم سد یامچی در حدود 16 میلیون متر مکعب بوده که با توجه به تامین آب شرب شهرستان های اردبیل و سرعین و همچنین تامین آب کشاورزی شبکه یامچی به میزان تقریبی 6000 هکتار ، با هدف کاهش تنش آبی در فصل بهره برداری و جمع آوری رواناب های منتهی به مخزن تا حجم 55 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت .
وی گفت: میزان بارندگی ها از ابتدای سال آبی 98-97 تاکنون به مرز 32 میلی متر رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته 65 درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت با کاهش 61درصدی همراه بوده است .
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: در این مدت رواناب های سطحی و ورودی به سدهای استان اردبیل نیز با کاهش روبرو شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار