خطری سدهای استان تهران را تهدید نمی‌کند

تهران (پانا) - مدیر دفتر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه خطری سدهای این استان را تهدید نمی‌کند درباره سد لتیان که ظرفیت آن تکمیل شده است، گفت در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۰۳۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
خطری سدهای استان تهران را تهدید نمی‌کند

به گزارش ایرنا، محمدرضا خانیکی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان و شهر تهران افزود: سد لتیان در شرق استان تهران با 75 میلیون مترمکعب ظرفیت، سد کوچکی به شمار می‌رود که هم اکنون ظرفیت آن کامل است.
وی با بیان اینکه تکمیل ظرفیت این سد البته ارتباطی با بارش های اخیر ندارد، اظهار کرد: سد ماملو در پایین دست سد لتیان قرار دارد که با گنجایش خالی خود می‌تواند پاسخگوی هدایت سیلاب احتمالی و نیز خروجی آب سد لتیان باشد.
به گفته خانیکی، امکان هدایت سیلاب‌ها در شرق و غرب استان تهران سمت سدها ازجمله امیرکبیر و ماملو وجود دارد.
وی اظهار کرد: با اقدامات دی و بهمن ماه سال گذشته در سد امیرکبیر، اکنون در این سد با ظرفیت کافی، امکان مهار آب‌های سطحی وجود دارد و می‌توان از گنجایش آن برای مهار سیلاب احتمالی نیز استفاده کرد.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در مجموع مشکلی از بابت مهار سیلاب احتمالی به سمت سدهای استان وجود ندارد و گنجایش خالی آنها می‌تواند پاسخگو باشد.
طی دو روز گذشته بارش باران در تهران و برخی دیگر استان‌های کشور شرایط ویژه و آماده باش دستگاه‌های متولی را ایجاد کرده است.
براساس پیش‌بینی‌ها بارش‌ها در تهران تا امشب ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار