با تصویب نمایندگان مجلس صورت گرفت

تخصیص صددرصدی سهم ۸ درصدی عوارض برق مصرفی برای برق‌رسانی به روستاها

تهران (پانا) - نمایندگان طی مصوبه‌ای مقرر کردند صددرصد منابع موضوع سهم ۸ درصدی عوارض برق مصرفی برای برق‌رسانی به روستاها اختصاص یابد.

کد مطلب: ۸۷۵۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص صددرصدی سهم ۸ درصدی عوارض برق مصرفی برای برق‌رسانی به روستاها

به‌گزارش وزارت نیرو، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 13 آذر) مجلس شورای اسلامی مقرر کردند منابع موضوع بند (د) تبصره 6 قانون برنامه بودجه 97 به صورت صددرصدی به شرکت‌های ذیربط تخصیص داده شود.
بر اساس این گزارش با توجه به خلاف برنامه ششم توسعه‌ بودن این عبارت الحاقی به بند مذکور در طرح اصلاح قانون بودجه سال 1397 کل کشور، تصویب آن نیاز به دو سوم آراء داشت که نهایتا نمایندگان با 165 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در صحن علنی با آن موافقت کردند.
در این بند اصلاحی آمده است: دولت مکلف است منابع موضوع این بند را به صورت صددرصدی تخصیص داده است و به شرکت‌های ذی‌ربط پرداخت کند. همچنین اضافه شده واریز نشدن در حکم تصرف در وجوه و اموال دولتی محسوب می‌شود.
در بند (د) تبصره 6 قانون برنامه بودجه 97 آمده بود: عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب 10 آبان 1394 به میزان هشت درصد (۸%) مبلغ برق مصرفی در سقف 12 هزار و 800 میلیارد ریال تعیین می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور و تخصیص آن توسط این سازمان برای موارد مطروحه در قانون فوق با اولویت روستاها و مناطق دامداری و عشایری و خرید تضمینی برق حاصل از تبدیل پسماندهای عادی به انرژی صرف گردد. مشترکین روستایی و چاه‌های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف هستند.

تعیین مطالبات شرکت‌های تولید برق به عنوان مطالبه از دولت
نمایندگان در خانه ملت با تعیین‌شدن مطالبات شرکت‌های تولیدکننده برق از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو به عنوان مطالبه از دولت موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون بودجه 97، با بند 2 طرح اصلاح لایحه بودجه سال 97، با 177 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در این بند آمده است:
الف- فراز اول جزء یک بند (و) تبصره 5 به شرح زیر اصلاح می‌شود:
به دولت اجازه داده می‌شود در صورت درخواست متقاضیان لایحه مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی که در چارچوب قوانین و مقررات تا پایان سال 96 ایجاد شده و همچنین مطالبات نهادهای عمومی غیردولتی و نیز شرکت های دولتی تابعه وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی بابت یارانه قیمت های تکلیفی از دولت که در چارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال 1395 ایجاد شده است را با بدهی اشخاص یاد شده به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی که در چارچوب قوانین و مقررات تا تاریخ یاد شده ایجاد شده از طریق تسویه بدهی های بانک ها و موسسات غیربانکی به بانک مرکزی تا مبلغ یک میلیارد ریال به صورت جمعی- خرجی از طریق انتشار اسناد تسویه خزانه به شرح زیر تسویه نماید.
همچنین نمایندگان در ادامه بررسی طرح اصلاح لایحه بودجه 97 با بند ب آن با 176 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

پرداخت بهای آب و برق به شرکت‌های ذی‌ربط
نمایندگان مردم در خانه ملت سازمان هدفمندی یارانه را مکلف کردند وجوه دریافتی بابت آب بها و بهای برق مصرفی را ظرف مدت دو هفته به حساب شرکت‌های ذیربط واریز کنند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون بودجه سال 1397 کل کشور، با اصلاح تبصره (14) این قانون با 203 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
از آنجائیکه این تبصره خلاف برنامه ششم توسعه بود به موافقت بیش از دو سوم نمایندگان نیاز داشت.
براساس این گزارش تبصره (14) به شرح زیر اصلاح می شود:
الف- احکام ذیل جدول این تبصره اضافه می‌شود:
سازمان هدفمندی مکلف است وجوه دریافتی بابت آب بها و بهای برق مصرفی را مطابق جدول فوق ظرف 2 هفته به حساب شرکت‌های ذیربط واریز کنند.
مبلغ 32 هزار میلیارد ریال مربوط به عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل فروش فرآورده‌های نفتی موضوع ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به نسبت پرداخت منابع و مصارف موجود براساس مقررات قانونی توزیع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار