دومین جشنواره فیلم تبریز در اسفند ماه برگزار می شود

جشنواره فیلم تبریز، ویترین سینمای آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) -مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت: سینمای استان در مسیر توسعه و بالندگی است و امید واریم جشنواره فیلم تبریز چرخه شتاب دهنده برای بالندگی سینمای استان باشد.

کد مطلب: ۸۷۵۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دومین جشنواره فیلم تبریز در اسفند ماه برگزار می شود

محمد محمدپور در نشست خبری دومین جشنواره فیلم تبریز اظهار کرد: با قدرت تمام وگام های استوار و در شان آذربایجان این جشنواره را برگزار خواهیم کرد و این جشنواره می تواند ویترین و برند سینمای استان باشد و می تواند در جریان فعالیت های سینمای استان تحرک و شتاب ایجاد کند.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در جشنواره های فیلم وحدت، رحمت و فجر و در جشنواره ای استانی مانند فیلم کوتاه افلاکیان میانه و فیلم کوتاه کلیبر مشارکت داشته ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی اضافه کرد: به لحاظ پیشینه سینمایی و استقبال مردم، سینمای استان در مسیر توسعه و بالندگی است و امید واریم این جشنواره چرخه شتاب دهنده به بالندگی سینمای استان باشد و از بخش خصوصی و سایر ارگان ها برای معرفی استان کمک خواهیم گرفت.

محمدپور، کشف استعدادهای جدید و ایجاد نشاط عمومی در جامعه را از اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: تولید فیلم با ذائقه های مردم و مشارکت های اجتماعی و معرفی ظرفیت های استان از دیگر اهدافی هستند که این جشنواره دنبال می کند.

برگزاری جشنواره فیلم تبریز در چهار بخش

دبیر جشنواره فیلم تبریز نیز با بیان این که در مرداد ماه امسال اولین جشنواره فیلم تبریز شروع به کار کرد و موفق نیز ارزیابی شد، گفت: فراخوان دومین دوره جشنواره از امروز به شکل رسمی منتشر می شود و در اسفند ماه سال جاری نیز شاهد برگزاری این جشنواره خواهیم بود.

مرتضوی ادامه داد: 130 فیلم به دبیرخانه اولین جشنواره تبریز ارسال شد و برای دومین دوره با توجه به این که فرصت کمی تا برگزاری داریم ولی امیدوار هستیم آثار بیشتری به دبیرخانه ارسال شود.

وی افزود: برای این دوره موضوع فیلم ها در 4 بخش آزاد مختص فیلم سازان آذربایجان، سینمای آذربایجان مختص فیلم سازان سراسر کشور و فیلم هایی با موضوع آذربایجان، چشم انداز سینمای آذربایجان مختص فیلم های بلند و بخش جنبی با مرور آثار فیلم سازان آذربایجان غربی برگزار می شود.

دبیر جشنواره با بیان این که برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی از برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود، ادامه داد: علاقمندان تا 15 بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و پس از داوری ، فیلم های راه یافته به جشنواره در اول اسفند ماه معرفی شده و به 19 آثار برتر جایزه تعلق خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار