رئیس پلیس راهور تهران خبر داد

حذف طرح زوج و فرد تهران نیازمند تصویب شورای ترافیک است

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور تهران درباره احتمال حذف طرح زوج و فرد اعلام کرد که حذف این طرح، نیازمند تصویب شورای ترافیک تهران است.

کد مطلب: ۸۷۵۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
حذف طرح زوج و فرد تهران نیازمند تصویب شورای ترافیک است

سردار محمدرضا مهماندار امروز در نشست اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی در فصل زمستان درباره احتمال حذف طرح زوج و فرد توضیح داد: هر صحبتی درباره کاهش محدوده طرح یا افزایش محدوده یا حذف طرح‌هایی همچون زوج و فرد از اختیارات شورای ترافیک تهران است.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: اگر قرار باشد برای زوج و فرد یا طرح ترافیک اتفاقی بیفتد، لازم است که این درخواست به شورای ترافیک که به ریاست شهردار و متشکل از پلیس، پلیس راهور، وزارت کشور، استانداری، معاونت حمل و نقل برگزار می‌شود، برسد تا پس از بحث و بررسی موضوع آن را در شورا نهایی کنیم.

سردار مهماندار افزود: با تصمیم یک نهاد اتفاقی نمی‌افتد و حذف طرح زوج و فرد نیازمند مصوبه شورای ترافیک است.‌ هرگونه تغییر ناگهانی می‌تواند آثار مخربی بر روی افزایش ترافیک مابقی معابر داشته باشد و نیازمند بررسی‌های دقیق است.

وی از آمادگی 100 درصد پلیس برای فصل سرما خبر داد و گفت: رانندگی در زمان برف و باران با رانندگی در زمان عادی تفاوت دارد و در همه دنیا این امر طبیعی است که به دلیل لغزندگی سرعت حرکت در زمان برف و باران کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: در وضع عادی به دلیل حجم بالای استفاده از خودروی شخصی شاهد ترافیک بین ساعات 6 تا 10 صبح و 15 تا 21 هستیم و در وضع عادی شهر تهران از ترافیک اشباع است و حتی مردم در معابر فرعی قرار دارند و منتظر هستند که وارد معابر اصلی شوند. پس در نتیجه وقتی معابر در حالت عادی اشباع است، طبیعی است که با هر نوع مداخله همچون بارش برف و باران و همچنین افزایش تمایل افراد برای استفاده از خودروی شخصی، شاهد افزایش ترافیک باشیم.

سردار مهماندار گفت: 40 درصد از سفرها در تهران کاری است، مابقی سفرها آموزشی، تفریحی و ... هستند که می‌توان با جلب مشارکت و همکاری مردم، در این بخش ساماندهی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما در کنار شهرداری تهران به صورت 100 درصد قرار داریم، گفت: برای مدیریت تهران در هنگام برف و باران می‌توانیم در سه بخش تصمیم‌گیری و همکاری کنیم که فصل اول اقدامات اجرایی ما و شهرداری است که باید بگویم طرح‌ها و سناریوها انجام شده و شاهد هماهنگی هستیم، در بخش دوم باید مشارکت مردم را جلب کنیم و در بخش سوم باید اقدامات مدیریتی که در راستای تصمیمات مدیران ارشد است همچون تعطیلی به موقع ادارات و مدارس را شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران درباره دست‌کاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از سوی ماموران پلیس توضیح داد: درباره زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی بارها توضیح داده‌ام اما باید بگویم که این زمان‌بندی برای اوضاع عادی خوب است اما در زمان بحران پاسخگو نیست. مثلا زمانی که تصادفی رخ می‌دهد و معبر تنگ می‌شود یا در زمان برف و باران که خودروها قدرت حرکت ندارند، قطعا چراغ‌های عابر اتومات پاسخگو نیستند و در همه دنیا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به گونه‌ای تنظیم شده که در زمان‌های غیرعادی پلیس بتواند زمان را تنظیم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار