بخش عمده اهداف آموزش ابتدایی در حوزه پرورشی است

مشهد(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی بخش عمده اهداف آموزش ابتدایی را مربوط به حوزه پرورشی دانست.

کد مطلب: ۸۷۵۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بخش عمده  اهداف آموزش ابتدایی  در حوزه پرورشی است

محمد حسن حقیقی، در گردهمایی معاونین پرورشی استان گفت: خیلی از کار های دروه ابتدایی با فعالیت های حوزه پرورشی گره خورده است و از دل یک آموزش صحیح پرورش درست اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی 95 هدف در 8 قسمت اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری، علمی و آموزشی، زیستی و اقتصادی طبقه بندی شده است که درصد بالایی از اهداف به حوزه پرورشی بر می گردد.

حقیقی با بیان اینکه سایه انتها بر ابتدا افتاده است متاسفانه سایه کنکور بر دوره ابتدایی سنگینی می کند گفت: آیات قرآن را بسیاری از مفسران در 4 بخش اعتقادی اخلاقی حقوقی و عبادی دسته بندی می کنند و بیشترین آیات قرآن اعتقادی است.

وی با اشاره به اینکه سنگ بنای کار ما تربیت اخلاقی است اظهار کرد: آنچه ما در آموزش ابتدایی از آن به عنوان اخلاق یاد می کنیم نوع عملکرد من معلم در مدرسه است کودکان از ما یاد می گیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: تمرکز زدایی، مشارکت پذیری، حاکمیت رویکرد فرهنگی و تربیتی، عدالت محوری و پژوهش محوری 5 شاخص تعیین کننده تحول در مدرسه است. هدف از تکالیف مهارت محور پیوند زدن اهداف برنامه درسی با مهارت های زندگ می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار