تحقق کارکرد آموزش‌های مدرسه، در کلاس‌های درس پرسش محور

شیبکوه، فارس (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس، ایجاد مدرسه ای شاد و یادگیری موثر در مدارس را مهم خواند و افزود: از مهمترین وظایف معلم امروز این است که با نگاهی نو به دانش آموز بنگرد و دانش آموز را مانند تندیسی طلایی بداند که باید غبار را از تندیس توانایی ها و توانمندیهای او بزداید.

کد مطلب: ۸۷۷۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تحقق کارکرد آموزش‌های مدرسه، در کلاس‌های درس پرسش محور

علی عسکر جمشیدی در آیین جشن ستارگان و ممتازین طرح‌های آموزش ابتدایی منطقه شیبکوه ، با بیان جایگاه معلم در سطح جامعه امروزی جهان، تصریح کرد: معلمی در جامعه امروزموفق است که همواره بر آموزه ها و تجربیات قبلی خود بیفزاید و آنها را در راستای ایجاد روش تدریسی نوین بکار گیرد و دچار رکود تجربه نشود.

وی، اولویت بندی در برنامه ها ی مدارس را نیاز ویژه امروز مدیران دانست و افزود: کسالت آورترین صحنه آموزش آنست که دانش آموز چرایی آموخته های خود را نداند و این هنر معلم است که با پرسش محوری در مدارس، بر فهم مخاطبین خود بیفزاید و کار اصلی خود را که تولید سرمایه انسانی به عنوان نوعی ثروت است را، ارج نهند.

عباس نیکو مدیر آموزش و پرورش شیبکوه نیز در این مراسم، اظهار داشت: مهمترین دغدغه معلمین در این منطقه، کمبود فضای آموزشی ، فرسودگی بافت فضای آموزشی و کمبود وسایل کمک آموزشی دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش شیبکوه با برگزاری دوره های ضمن خدمت و کارگاههای آموزش محتوای کتب آموزشی همواره در صدد ارتقاء علمی معلمین و افزایش کیفیت آموزش در منطقه بوده است .

در این همایش از ۵۰ نفر از دانش آموزان برتر علمی و ۵۵ نفر از ممتازین طرحهای آموزش ابتدایی مدارس شیبکوه تقدیر و تجلیل به عمل آمد و همچنین 50 نفر از همکاران فرهنگی ناحیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

بخش شیبکوه یکی از بخش‌های شهرستان فسا در استان فارس است که در ناحیه جنوبی فسا واقع شده‌است، این بخش از شمال به دهستان صحرارود از شرق به بخش نوبندگان از غرب به شهرستان جهرم و از جنوب به بخش قطب آباد جهرم متصل است.

خبرنگار: مجتبی هاشم زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار