در گفت‌وگو با پانا

دبیرکل خانه پرستار خبر داد: تأخیر 15 ماهه در پرداخت مطالبات پرستاران

۲۰ هزار پرستار منتظر گذراندن طرح اجباری هستند

تهران (پانا) - دبیر کل خانه پرستار درباره پرداخت معوقات پرستاران گفت مطالبات پرستاران 15 ماه است که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت نشده است.

کد مطلب: ۸۷۵۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل خانه پرستار خبر داد: تأخیر 15 ماهه در پرداخت مطالبات پرستاران

محمد شریفی‌مقدم درباره تأخیر در پرداخت مطالبات پرستاران به پانا گفت: اکنون در پرداخت‌های جامعه پرستاری مشکلاتی وجود دارد و مطالباتی که در قالب کارانه به پرستاران پرداخت می‌شود بیش از یک سال است که پرداخت نشده است.

دبیر کل خانه پرستار با بیان اینکه اوضاع فعلی اقتصاد و مشکلات اقتصادی فشار مضاعفی را بر جامعه پرستاری وارد کرده است، گفت: حقوق 2.5 تا 3 میلیون تومان برای پرستاران با توجه به ساعاتی که کار می‌کنند بسیار ناچیز است و با افزایش قیمت‌هایی که در کشور پیش آمده است، مشکلات جامعه پرستاری را چند برابر کرده است. از طرفی پرستاران در معرض بیشترین خطرها قرار دارند به طوری که اخبار ضرب و جرح پرستاران از سوی بیماران یا همراه بیماران را بیش از گذشته مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پرستاران در صف اول نظام سلامت هستند، گفت: مشکلات پرستاری اعم از کمبود نیرو، افزایش ساعت کار و تأخیر در پرداخت مطالبات باعث شده است تا پرستاران به وضع موجود اعتراض داشته باشند و این عوامل به طور مستقیم بر کیفیت کار پرستاران تاثیرگذار است.

شریفی‌مقدم گفت: کار پرستاری در دنیا منحصر به فرد است اما در ایران بیشتر مشکلاتی که وجود دارد به دلیل کمبود نیروی انسانی است و اگر وضع ایران را با کشورهایی مثل گرجستان و ارمنستان مقایسه کنیم، می‌بینیم که اوضاع ایران در زمینه کادر پرستاری مطلوب نیست و وضع شرم‌آور است.

بیش از 20 هزار پرستار منتظر گذراندن طرح

وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار پرستار منتظر گذراندن طرح خود هستند، گفت: طرح پرستاری اجباری است و اگر پرستاری آن را نگذراند، نمی‌تواند وارد بازار کار شود و تعداد زیادی پشت نوبت هستند و کمبود کادر پرستاری نسبت به یک سال گذشته وخیم‌تر شده است اما در این مدت پرستاران مشمول طرح محدود شده‌اند و در مقابل با حجمی از خروجی‌های پرستار بازنشسته روبه‌رو هستیم که این موضوع بر روی نیروهایی که مشغول هستند فشار وارد کرده است.

دبیرکل خانه پرستار گفت: پرستاری که دو تا سه شیفت کار می‌کند چیزی از او باقی نمی‌ماند و این موضوع به طور مستقیم بر کیفیت عملکردش تاثیر می‌گذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار