مراسم افتتاحیه طرح سفیران سلامت در چهاردانگه

چهاردانگه (پانا) - مراسم افتتاحیه طرح سفیران سلامت با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه در دبستان هیات امنایی امام رضا (ع) برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۵۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مراسم افتتاحیه طرح سفیران سلامت در چهاردانگه

در این مراسم سعیده سید مومن، رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه بیان کرد: با توجه به اینکه کودکان سرمایه‌های اصلی هر کشوری هستند و پرورش آنها از اهداف اصلی وزارت آموزش و پرورش می‌باشد لذا جهت بالا بردن این امر مهم ارتقاء سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی کودکان در سند تحول بنیادین به طور برنامه ها و طرح های خاص دیده شده است.

وی گفت: یکی از مهم ترین این ساحت ها، ساحت تربیت زیستی و بدنی ‌می‌باشد که ناظر بر حفظ و ارتقای سلامت و رعایت بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان در قبال خود و دیگران است.

رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه با اشاره به اینکه برنامه سفیران سلامت در تمام دوره های تحصیلی در مدارس انجام میشود ادامه داد: امروزه سبک زندگی غلط باعث بروز و گسترش انواع بیماری ها از جمله چاقی، دیابت و ... شده است.

سید مومنن خاطرنشان کرد: سفیران سلامت میتوانند با آموزش های نهارت هایی که که توسط مراقبین سلامت در مدارس دیده اند، مهارت های خودمراقبتی را به دانش آموزان آموزش داده و از مشکلات جسمی و روانی آنان پیشگیری کند.

وی در پایان گفت: اگر فرهنگ تغذیه سالم، تحریک بدنی مناسب در جامعه بخصوص در دانش آموزان فراگیر شود می‌توان به داشتن یک جامعه سالم امیدوار بود.

/خبرنگار: امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار