مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش تهران: آسیب‌های اجتماعی با تربیت کم می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران بر یادگیری بیشتر معلمان و دوری نکردن آنها از یادگیری مدام برای پشتیبانی هوشمندانه از دانش‌آموزان در فوران اطلاعات تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۵۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش تهران: آسیب‌های اجتماعی با تربیت کم می‌شود

عباسعلی باقری در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «هر کشور و سازمانی بخواهد نجات پیدا کند باید به تربیت و فرهنگ توجه کند.»

او ادامه داد: «هیچ کشور و سازمانی نیست که توسعه پیدا کرده باشد مگر اینکه از تربیت آغاز کرده باشد. در تجربه کشورهای توسعه پیدا کرده نیز همین موضوع است.»

باقری خانواده و آموزش و پرورش را دو رکن اصلی این تربیت دانست و گفت: «تربیت و شخصیت دانش‌آموزان از ابتدای زندگی آنان در خانواده شکل می‌گیرد و ادامه آن در آموزش و پرورش است که معلم می‌تواند کشور را به توسعه برساند.»

مدیرکل آموزش و پرورش سابق شهر تهران گفت: «تمام مسائل جامعه باید از کودکی به فرزندانمان آموخته شود. مربیان، خانواده‌ها و معلمان باید در این زمینه توانمند شوند تا کشور توسعه پیدا کند.»

او گفت: «با تربیت، آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود. معلم ابتدایی باید مربی شود تا مهارت‌های لازم را در کنار درس به بچه‌ها آموزش دهد‌.»

باقری بر آموزش و توانمندکردن معلمان تاکید کرد و گفت: «برای آباد کردن کشور باید خانواده و آموزش و پرورش آبادی داشته باشیم‌.»

مدیرکل آموزش و پرورش سابق شهر تهران بر تسهیل شدن شرایط یادگیری تاکید کرد و گفت: «باید کاری کنیم که یادگیری بیشتر شود این یادگیری با اجبار صورت نمی‌گیرد بلکه فراگیر باید احساس نیاز کند.»

او ادامه داد: «معلم باید خود یادگیرنده باشد. کسی که یادگیرنده نیست نمی‌تواند یاد دهد. یکی از آسیب‌های بزرگ معلمان این است که زود از یادگیری فاصله بگیرند.»

باقری افزود: «معلمان باید مهارت‌های یادگیری را بلد باشند و به دانش‌آموزان منتقل کنند و هوشمندانه در فوران اطلاعات در کنار آنان باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار