مدارس از ظرفیت رصدخانه بام لرستان بهره مند می شوند

خرم آباد ( پانا ) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: برای ارتقاء سطح آموزشی دانش آموزان ، مدارس از ظرفیت رصدخانه بام لرستان بهره مند می شوند.

کد مطلب: ۸۷۴۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس از ظرفیت رصدخانه بام لرستان بهره مند می شوند

حبیب الله خجسته پوردر نشست شورای آموزش و پرورش استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: رصدخانه بام از طریق 2دستگاه اتویوس و تجهیزات آن برای آموزش کوتاه مدت بین دانش آموزان به مدارس انتقال می یابد.
وی گفت: این طرح به صورت آزمایشی در برخی مدارس بکار گرفته می شود و در صورت استقبال به دیگر مدارس انتقال می یابد.
خجسته پور اظهار داشت: استفاده از دبیران ماهر برای مدارس بایستی در دستور کار قرار گیرد چراکه می تواند در ارتقاء سطح فرهنگی دانش آموزان کمک می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ، در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان، در خصوص زمین‌هایی که توسط شهرداری خرم‌آباد تملک شده و همچنین بررسی وصول وپرداخت ۵ درصد عوارض شهرداری‌های استان به آموزش و پرورش در کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استاندار لرستان و با حضور شهردار خرم‌آباد و مدیرکل آموزش و پرورش تشکیل و موضوعات مطرح و تا ده روز دیگر نتیجه کارگروه مشخص شود.

خجسته‌پور با ذکر این مطلب که کمیسیون ماده ۱۰۰ نسبت به عوارض فضاهای آموزشی باید معافیت را لحاظ کند، تصریح کرد: این کمیسیون نسبت به اضافه ساخت بنا می‌تواند بحث عوارض را مطرح کند.

وی با ذکر این مطلب که برای خرید یک دستگاه آمبولانس درمانگاه فرهنگیان باید سرفصل قانونی تعریف شود و با توجه به ضرورت این امر در اولویت قرار گیرد، گفت : تمام منابع استانداری در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی به ریاست استاندار توزیع می‌شود.و مقرر شد با توجه به تامین بخش زیادی از هزینه خرید آمبولانس توسط آموزش و پرورش ، کسری اعتبار آن به مبلغ 200 میلیون تومان از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص اختصاص نفت و گازوئیل به مدارسی که کد تخریبی خورده‌اند، گفت: علاوه‌ بر مدارسی که کد تخریبی خورده برخی خانه‌های بهداشت و خانه‌هایی که خارج از طرح هادی ساخته شدند نیز با این مشکل مواجه هستند که با تعامل با شرکت نفت این مشکل حل شده است و جایی که آموزش و پرورش اعلام نیاز کند نفت سفید و گازوئیل توزیع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار