مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

افتتاح اولین رصدخانه دانش آموزی کشور با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال در اهواز

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از افتتاح اولین رصدخانه دانش آموزی با توانایی رصد ۶ هزار جرم سماوی در اهواز خبر داد‌.

کد مطلب: ۸۷۶۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین رصدخانه دانش آموزی کشور با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال در اهواز

محمد تقی زاده شامگاه روزچهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از اولین رصد خانه دانش آموزی کشور در پژوهش سرای غدیر ناحیه ۲ اهواز با بیان اینکه این رصد خانه دانش آموزی شامل دو بخش پلانتاریوم و رصد خانه است، توضیح داد: بخش آسمان نما با داشتن تجهیزات ویژه و ساختار منحنی می تواند به عنوان آسمان مجازی اطلاعات دقیقی در ارتباط با اجرام آسمانی در اختیار دانش آموزان بازدیدکننده قرار دهد.

وی افزود: در بخش آسمان نما دانش آموزان می توانند با مشاهده اشکال مختلف اجرام آسمانی مثل سیارات، ستارگان، کهکشان ها، سحابیها و شورهای فلکی را مشاهده و مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با اشاره به ساختار بخش رصد خانه این مجموعه نجومی استان، خاطرنشان کرد: بخش رصدخانه با داشتن ۴ تلسکوپ تخصصی توانایی رصد ۶ هزار جرم آسمانی مختلف را دارد.

تقی زاده در پایان یادآور شد: فاز اول این مجموعه نجومی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال در طول یک سال ساخته شد. در فاز دوم این مجموعه به رصد خانه خورشیدی تبدیل خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار