کاظمی تاکید کرد: آماده‌سازی ویترینی جذاب از فعالیت‌های مورد علاقه دانش‌آموزان درمعاونت پرورشی

شیراز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت یکی از تکالیف معاونت پرورشی آماده‌سازی ویترینی از فعالیت‌های متنوع و جذاب، برای ذوق و سلیقه‌های مختلف دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۷۴۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی تاکید کرد: آماده‌سازی ویترینی  جذاب از فعالیت‌های مورد علاقه دانش‌آموزان درمعاونت پرورشی

علیرضا کاظمی در حاشیه گرد همایی معاونان پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش کشور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به گذشت دوماه از آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: یکی از اهداف این گردهمایی ارائه و مرور فعالیت‌هایی است که از آغاز سال تحصیلی تاکنون صورت گرفته است.

وی مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را که بر دوش معاونت فرهنگی و پرورشی است اجرای سند تحول بنیادین دانست، و گفت: تلاش کردیم تا معاونان پرورشی استان‌ها در همین مسیر قرار گیرند، همچنین برنامه‌های سند تحول بنیادین در حوزه پرورشی برای تدوین و اجرا در دستور کار کارگروه های قطبی قرار گرفت.

وی با اشاره به تعداد زیاد جشنواره های فرهنگی و پرورشی تصریح کرد: در زمینه پرورشی ما مکلف هستیم تا ویترینی از فعالیت‌های متنوع و جذاب را برای دانش‌آموزان آماده کنیم تا آنان بنا بر ذوق و سلیقه خودشان در یکی از این فعالیت‌ها حضور یابند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما معتقدیم که جشنواره ها باید بازبینی شوند، یعنی برخی رشته ها و فعالیت‌ها تعطیل شوند و جایگزینی برای آن پیدا کنیم و برخی دیگر باید ادغام شوند.

کاظمی با بیان اینکه مثلا می توان جشنواره فرهنگی هنری پرسش مهر را با جشنواره‌های فرهنگی هنری دیگری ادغام کرد، بیان کرد: در بازبینی، بازخوانی و بازنگری فعالیت‌ها بعضی را که کارایی و اثر بخشی لازم را ندارند، متوقف می‌کنیم که این تصمیم به این معنی نیست که فعالیت هایمان را کاهش داده ایم.

همچنین به گفته وی، هرساله سرانه‌ای به حساب مدارس به ازای هر دانش آموز به نام سرانه آموزشی و پرورشی واریز می‌شود که به دلیل ناچیز و کم بودن آن نمی‌توان آن را به فعالیت‌های مختلف دانش‌آموزان تخصیص داد.

وی در خصوص اردوگاه شهید دستغیب شیراز خاطر نشان کرد: با توجه به کار های خوبی که مسئولان اردوگاه در دستور کار قرار داده اند، و نقشه‌ریزی‌های خوب و جامعی که انجام شده است، همچنان برای ایجاد ظرفیت‌های بیشتر به حمایت‌های مسئولان منطقه‌ای و ملی نیاز دارد که پس از بازدید از اردوگاه ما نیز قول دادیم که کمک هایی را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار