مدیر کل اداره قرآن، عترت و نماز:

مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش: داوطلبانه بودن رمز موفقیت فعالیت‌های پرورشی در مدارس است

شیراز(پانا) - مدیر کل اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اجبار در فعالیت های پرورشی را عامل مردود شدن آن فعالیت دانست و گفت: همین اختیاری و داوطلبانه بودن فعالیت های پرورشی است که باعث موفقیت این حوزه شده است.

کد مطلب: ۸۷۴۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش: داوطلبانه بودن رمز موفقیت فعالیت‌های پرورشی  در مدارس است

محمدرضا مسیب‌زاده در خصوص طرح نور ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: این طرح که در قالب یک کتاب در «اجلاس ملی نماز و سیری در سیره رضوی» در یاسوج رونمایی شد، شامل مجموعه پیام‌های مقام معظم رهبری در 26 اجلاسیه نماز است که مهم ترین رویکرد ایشان و اولویت نخست ایشان در تمامی این اجلاس ها آموزش و پرورش بوده است.

وی با اشاره به اینکه این همایش از درجه علمی ISC برخوردار بوده است، ادامه داد: نکاتی را که مقام معظم رهبری درباره بحث نماز در مدارس، دانش آموزان، آموزش و پرورش و فضای تعلیم و تربیت فرمودند و همچنین گزارش استان‌ها را جمع‌آوری و نکات کاربردی و قابل اجرا را در کتابی به نام «نور ولایت» ارائه کردیم.

مدیر کل اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان اینکه هر فعالیت پرورشی که اجبار با آن همراه باشد، از نظر ما مردود است، اظهار کرد: با توجه به اینکه برگزاری نماز جماعت در مدارس یک تکلیف و یک وظیفه شرعی و قانونی است، نباید دانش آموزان را مجبور به شرکت در آن کرد.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه باید از تشویق و ترغیب به جای اجبار برای شرکت دانش آموزان در نماز جماعت استفاده کرد، افزود: قانون‌گذار ما را به عنوان خدمت‌گزاران این عرصه موظف کرده است تا بستر برپایی نماز را در مدارس فراهم کنیم که برای این کار 30 دقیقه زمان نماز در مدارس تخصیص داده شده و همچنین امکان برپایی آن در مدارس نیز فراهم شده است.

وی با بیان این که تاکید موکد ما بر نماز خوان بودن تمام دانش‌آموزان است، و چه بهتر است که نماز به جماعت در مدارس برگزار شود، اضافه کرد: همان طور که ما بر تشویق و ترغیب دانش‌آموزان برای شرکت در نماز تاکید می‌‌کنیم، با هرگونه اجبار نیز برخورد خواهیم کرد، چرا که حضور و استقبال دانش آموزان در نماز جماعت امری اختیاری است.

مدیر کل اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در بحث های پرورشی به هیچ عنوان اجبار را نمی پذیریم، چرا که اختیاری و داوطلبانه بودن آنها نقطه موفقیت و برنده بودن فعالیت های پرورشی است.

مسیب‌زاده در خصوص همکاری‌های به عمل آمده میان دفتر همکاری حوزه، آموزش و پرورش تصریح کرد: در همین راستا هم اکنون 500 سربازطلبه به عنوان ائمه جماعت مدارس فعالیت می کنند، که در سال آینده با مجوز وزیر آموزش و پرورش این تعداد به 1000 نفر ارتقا پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار