برف و باران از امروز /پنجشنبه/ آذربایجان غربی را فرا می گیرد

ارومیه(پانا)- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و پیش بینی نشان دهنده ورود سامانه بارشی فعال از اواخر وقت امروز /پنجشنبه/ به استان تا اواخر وقت روز شنبه هفته آینده است.

کد مطلب: ۸۷۴۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برف و باران از امروز /پنجشنبه/ آذربایجان غربی را فرا می گیرد

مهدی صابری افزود: مه آلودگی و بارش برف در ارتفاعات پدیده غالب این سه روز در آذربایجان غربی است و ساکنان این مناطق باید تدابیر لازم را بکار گیرند.


وی ادامه داد: با تشدید بارش ها در استان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن شدن مسیل ها در مناطق جنوبی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.


وی افزود: با توجه به مه آلودگی و بارش برف، اختلال در تردد جاده های مواصلاتی استان پیش بینی می شود که انجام اقدامات لازم برای کاهش خسارت احتمالی ضروری است.


رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: گرم ترین شهر استان در 24 ساعت گذشته میاندوآب با 16 درجه سانتیگراد بالای صفر و خنک ترین شهر تکاب با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر بود؛ دمای ارومیه نیز بین 12 درجه سانتیگراد بالای صفر و یک درجه سانتیگراد زیر صفر در نوسان بود.


آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه 450 میلیمتر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار