همزمان با سراسر کشور؛

بیستمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس رودان برگزار شد

هرمزگان، رودان(پانا) - همزمان با سراسر کشور بیستمین مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن ، جامعه تاب‌آور» با حضور مسئولین شهرستانی بصورت نمادین در دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی شهرستان رودان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بیستمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس رودان برگزار شد

بیستمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس رودان با حضور فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رودان در این شهرستان برگزار شد.

مصطفی غلامپور فرماندار رودان در حاشیه برگزاری بیستمین مانور زلزله و ایمنی شهرستان گفت: این مانور به صورت محله محور در آموزشگاه نمونه دولتی دکتر حسابی برگزار شد و حفظ خونسردی و آشنایی برای مقابله با حوادث و برنامه ریزی به منظور خدمت رسانی به حادثه دیدگان از جمله اهداف برگزاری آن بود.

وی در ادامه ضرورت آمادگی در مواقع بحرانی را متذکر شد و تاکید کرد: توجه به فراگیری آموزش ها در خانه و مدرسه اثرات حوادث را کاهش می دهد و آموزش در خصوص زلزله تجربه ای است مبتنی بریادگیری که می تواند عملکرد دانش آموزان را سامان دهد و می تواند در کاهش دادن مشکلات و آسیب ها تاثیرگذار باشد.

مدیر آموزش و پرورش رودان با حضور در این مانور عنوان کرد: با توجه به آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در برابر صدمات ناشی از زلزله، بخش آموزش زلزله برای کاربردی کردن آموخته‌های دانش‌آموزان پیرامون زلزله، اجرای زنگ مانور در مدارس سطح شهرستان به صدا در آمد.

نادر صفایی دهبارز افزود: با تعامل مناسب موجود و اجرای طرح مشترک توسعه دادرس و با همگانی کردن طرح‌های آموزشی، تلاش کرده‌ایم در سایر ایام سال نیز طرح دادرس را با عنوان "دانش آموز آماده در روز‌های سخت" در مدارس اجرایی کنیم.

صفایی دهبارز خاطر نشان کرد: هدف از این مانور ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار