رئیس جمعیت هلال احمر لامرد خبر داد؛

برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در مدارس لامرد

لامرد (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر لامرد از برگزاری مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله همزمان با سراسر کشور در مدارس لامرد خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در مدارس لامرد

محسن بینوا رییس جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد در گفت و گو با خبرنگار پانا واحد لامرد از اجرای مانور ایمنی در برابر زلزله در مدارس شهرستان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: هرساله در آذر ماه این مانور جهت سنجش و آموزش دانش آموزان و آشنایی آنها با موارد برخورد با خطرات طبیعی از جمله زلزله در قبل،حین و بعد از آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه زلزله یک امر طبیعی است و رفتار ما می‌تواند میزان خسارت آن را کاهش و یا افزایش دهد خاطر نشان کرد:تاب آوری می‌تواند جامعه را نسبت به استرس های پس از حادثه در وضعیت بهتری قرار دهد به همین دلیل در این مانور با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور سعی در آمادگی و گسترش فرهنگ جامعه در این موضوع را داریم.

بینوا با اشاره به اجرای طرح دادرس در مدارس تصریح کرد: طرح دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت)قطعا تاثیرات بسیار مثبتی داشته و آموزش و پرورش شهرستان در این زمینه نقش بیسار مهمی را ایفا کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر لامرد با اشاره به اینکه طرح دادرس جمعیت زیادی از جامعه را با نحوه برخورد با حوادث طبیعی و انسان ساخت آشنا می‌کند، افزود: این دانش آموزان هرکدام در یک خانواده زندگی می‌کنند و در واقع با این آموزش ها ما یک خانواده آموزش دیده خواهیم داشت.

بینوا همچنین از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و به ویژه دفتر فنی فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان تشکر و ابراز امیدواری کرد که انشاالله با این آموزش ها کمترین آسیب را در حوادث ببینیم.

\خبرنگار/سیدمحمدحقایقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار