نماینده ولی فقیه در سپاه شهرقدس؛

مهم ترین اولویت جامعه مسلمین در عصر امروز وحدت است

شهرقدس (پانا)- نماینده ولی فقیه در سپاه شهرقدس گفت : از جمله تاکیدات قرآن که در ردیف دستورات دین اسلام به شمار می رود وحدت میان مسلمین است.

کد مطلب: ۸۷۳۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین اولویت جامعه مسلمین در عصر امروز وحدت است

حجت السلام رضا متهور ملکی نماینده ولی فقیه در سپاه شهر قدس در گفت و گو با خبر نگار پانا شهرستان های استان تهران در رابطه با هفته وحدت اظهار داشت: از جمله تاکیدات قرآن که جزء دستورات دین به شمار می رود وحدت میان مسلمین است و آیات متعددی در قرآن کریم به این موضوع اشاره کرده است همچنین در میان مسلمانان مشترکاتی چون اسلام، پیامبر و قیامت وجود دارد که بر اساس این مشترکات مسلمانان می بایست وحدت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به عامل پیروزی مسلمانان در تاریخ اسلام افزود: در تاریخ اسلام شاهد این بوده ایم که در هر کجا مسلمانان وحدت داشته اند و یکپارچگی خود را حفظ کرده اند پیروزی و سر بلندی را به دست آورده اند و بر دشمنان غلبه کردند و زمانی که میان مسلمانان وحدت نبوده به دودستگی میان مسلمانان منجر شده و به اسلام ضربه وارد کرده ولی سبب نابودی اسلام نشده.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرقدس در رابطه با تاثیر وحدت بین دو مذهب شیعه و سنی بیان کرد: در میان دو مذهب شیعه و سنی مشترکاتی وجود دارد که این مشترکات باعث شده نسبت به اصول اصلی پایبند بوده و از آن دست نکشند اصولی چون قرآن کریم، دین اسلام و نیز همبستگی و اتحاد میان شیعه و سنی به دشمنان اجازه نفوذ را نمی دهد، اگر وحدت میان این دو مذهب برقرار نباشد دشمنان بر آن ها تسلط یافته و تسلط دشمنان درحقیقت نابودی مسلمانان را در پیش دارد.

وی ادامه داد: می توان گفت عامل اصلی مشکلات مسلمانان توسط آمریکا، اسرائیل و دیگر کشور ها است که توسط عوامل آن ها مانند کشور ال صعود انجام می شود کشوری که پایبند به وحدت میان مسلمانان نیست و برخلاف قرآن و دین اسلام عمل می کند.

حجت اسلام ملکی گفت : هفته وحدت فرصت مناسبی برای تحقق یافتن آرمان های مسلمین است و دشمنان همواره به خاطر منافشان تلاش می کنند که وحدت بین مسلمانان را از بین ببرند، وحدت چثر همبستگی مسلمانان است.

/خبرنگار:حدیث سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار