مدیر کل آموزش و پرورش کردستان: پژوهش مبنای تصمیم گیری، اقدام و عمل است

سنندج(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای تحقیقات استان، پژوهش و تحقیق را مبنای تصمیم گیری و اقدام و عمل دانست و بر توسعه برنامه‌های پژوهشی تاکید کرد .

کد مطلب: ۸۷۳۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان: پژوهش مبنای تصمیم گیری، اقدام و عمل است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پنجمین نشست شورای تحقیقات استان با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: هر ساله در دهه سوم آذر ماه به همین مناسبت ویژه برنامه هایی در سطح استان و واحد های اداری و آموزشی برگزار می شود.

وی تحقیق و پژوهش را مبنای تصمیم گیری ، اقدام و عمل دانست و با تاکید بر ضرورت گسترش برنامه های پژوهشی در آموزش و پرورش ، گفت : در همین راستا شورای تحقیقات و پژوهش پیش بینی و برنامه هایی از این طریق پیگیری می شود .

قربانی با تاکید بر اهمیت پژوهش های معلمان و دانش آموزی ، پژوهش سراهای دانش آموزی را یکی از ظرفیت های در اختیار برای توسعه برنامه های پژوهش محور دانش آموزان عنوان کرد و گفت : جشنواره های جابربن حیان در دوره ابتدایی و جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی در دوره متوسطه بستر و زمینه لازم را برای توسعه برنامه های پژوهشی فراهم می کند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه تحقیق و پژوهش از طریق کتابهای درسی برای دانش آموزان ، پژوهش در عمل و اقدام پژوهشی را زمینه مناسبی برای ارائه طرح های پژوهشی توسط معلمان عنوان کرد و گفت : معلمان می توانند طرح های خود را در این قالب ارائه و در برنامه های پژوهشی شرکت کنند .

وی هم چنین گفت : از سال گذشته یک درصد اعتبارات هزینه ای به منظور برنامه های تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش اختصاص یافته است .

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش ، خواستار برنامه ریزی و تمهید مقدمات در راستای بزرگداشت این هفته و اجرای ویژه برنامه های این هفته در سطح واحد های اداری و آموزشی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار