مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان:

32 درصد مدرسه های استان سمنان تخریبی است

سمنان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: 32 درصد مدرسه های هشت شهرستان این استان تخریبی و نیازمند بازسازی است.

کد مطلب: ۸۷۳۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
32 درصد مدرسه های استان سمنان تخریبی است

سعید هژبری افزود: 42 درصد از مدرسه های استان سمنان نیازمند مقاوم سازی است و برای رفع این چالش تخصیص اعتبار و همیاری روز افزون خیران مدرسه ساز اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستان های استان سمنان مدرسه های تخریبی و فرسوده وجود دارد، اما در شهرستان های گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان این مشکلات زیرساخت محسوس تر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: به طور متوسط 40 تا 45 درصد از اعتبار طرح های ساخت مدرسه در این منطقه از کشور با مشارکت خیران است.

هژبری اضافه کرد: شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها بر اجرای طرح های عمرانی و نوسازی و ساخت مدارس در استان سمنان تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روند تورم برای پیمانکاران قابل پیش بینی نیست، میزان استقبال این فعالان اقتصادی در مناقصه طرح ها کاهش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: مشکلات اقتصادی حاکم برکشور، زمانبندی های بهره برداری از طرح ها را تغییر داده است.

به گزارش پانا، بیش از 120 هزار دانش آموز در یک هزار و 100 مدرسه استان سمنان تحصیل می کنند.

استان سمنان چهار هزار و 567 کلاس درس دارد که یک هزار و 761 کلاس تخریبی است و یک هزار و 951 کلاس به مقاوم ‌سازی نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار