مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

مانور سراسری ایمنی و زلزله در ۱۱۰۰ مدرسه استان سمنان برگزار شد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان از برگزاری بیستمین مانور ایمنی و زلزله در یک هزار و ۱۰۰مدرسه استان خبرداد و گفت: هدف از این مانور، ارائه آموزش مهارت‌ لازم به دانش آموزان هنگام وقوع زلزله است.

کد مطلب: ۸۷۴۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری ایمنی و زلزله در ۱۱۰۰ مدرسه استان سمنان برگزار شد

محمد دستورانی، ضمن بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ مدرسه استان سمنان میزبان بیستمین مانور سراسری ایمنی و زلزله شدند، ابراز داشت: هدف از برگزاری این مانورها، ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان برای آمادگی آن‌ها هنگام زلزله است.

وی بابیان اینکه ارائه نحوه صحیح امدادرسانی به دانش آموزان می‌تواند طیف وسیعی از خانواده‌ها را با مفاهیم امدادرسانی آشنا کند، اضافه کرد: دانش آموزان در این مانورها کمک به هم‌نوع و نحوه مدیریت بحران را فرا خواهند گرفت و دانستن این موارد به کاهش خسارات تلفات جانی و مالی در شرایط زلزله بسیار کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه تلاش شد تا در همه مدارس مانورهای ایمنی و زلزله برگزار شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه یادگیری مهارت‌های لازم پیرامون پناه گیری صحیح هنگام زلزله ضروری است؛ لذا یکی از اهداف این مانور معرفی نقاط امن مدارس برای دانش آموزان بود.

دستورانی بابیان اینکه علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در این مانور شرکت کردند، تصریح کرد: نحوه امدادرسانی به مصدومان و دانسان موارد ایمنی برای همه افراد ضروری است که امیدواریم دانش آموزان این دانسته‌های خود را بتوانند به خانواده‌ها انتقال دهند و شاهد آگاهی بخشی طیف بزرگی از جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: در کشوری زندگی می کنیم که بی تاثیر از بلایایی طبیعی نیست و امکان وقوع هر نوع حادثه‌ای از جمله زلزله وجود دارد بنابراین این مهم می‌طلبد تا مهارت‌های صحیح مدیریت بحران به گروه‌های مختلف توسط گروه‌های امدادی و معلمان آموزش داده شود.

مانور سراسری زلزله و ایمنی امسال با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» در مدارس سراسر استان سمنان برگزار شد که امسال مدرسه نمونه رشد سمنان میزبان مسئولان استانی برای برگزاری این مانور بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار