در گفت و گو با پانا

کارگردان مستند حرام می خوریم: مسئولان فرهنگی به فکر اقتدار کشور باشند

تهران (پانا) - کارگردان مستند حرام می خوریم معتقد است، عدم حمایت از بخش بین المللی جشنواره حرکتی عنادانه از جانب مسئولان فرهنگی است که اقتدار کشور مقاومت طلب ما را به زیر سوال برده و منجر به ذلت و خواری کشورمان می شود.

کد مطلب: ۸۷۳۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان مستند حرام می خوریم: مسئولان فرهنگی به فکر اقتدار کشور باشند

هادی محمدی نسب، کارگردان مستند حرام می خوریم درباره عملکرد این جشنواره به خبرنگار پانا گفت: جشنواره بین المللی فیلم مقاوت به طور کلی رویکرد جهان شمولی را دنبال می کند چرا که مقاومت را صرفا محدود به خطوط نظامی عراق،سوریه و یمن ندانسته و به موضوعاتی نظیر اقتصاد مقاومتی توجه کرده و از حمایت تولید کنندگان داخلی و کالای ایرانی در این حیطه غافل نمانده است چرا که مخاطبان بین المللی تشنه موضوعات چالشی و جدید بوده و از تکرار اتفاقات گریزانند. در این میان حساسیت های استکبارطلبانه برخی کشورها و تضاد مقامتی موجود در این حیطه، با وجود قابلیت پیشرفت بخش بین المللی ،این جشنواره را با مشکلاتی روبرو کرده است
‎وی افزود: تحریم نوعی جنگ اقتصادی استکبار جهانی با ایران، کشور مقاومت طلب بین المللی است که به موضوعی اساسی در مقاومت امروز مردم ما تبدیل شده است. دشمنان با اینگونه تصمیمات به فکر ضربه به اقتصاد ما هستند اما حمایت از تولید کنندگان داخلی تا حدی براین فشارهای ظلم ستیزانه مقابله کرده و اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفته است. مقالبه با تحریم ها و شفاف سازی موضوع برای مردم یکی از محورهای اصلی جشنواره فیلم مقاومت است .محمدی نسب
‎خاطر نشان کرد: جشنواره مقاومت یکی از محورهای ایجاد اندیشه واحد بامسلمانان جهان است که نمونه ای از آن را در مراسم اربعین حسینی و پیاده روی عشاق امام حسین (ع) شاهد بوده ایم. همه ما به یک اتحاد جهانی در اعتقادات دینی و کتاب خدا، قرآن رسیده ایم. تاریخ 40 ساله مقاومت ما امروز به یک باور بزرگ برای کشورهای دیگر تبدیل شده و ما را با عنوان پرچم دار مقاومت، نام آور دنیا کرده است . بخشی از این افتخارات به فعالیت و رشد جشنواره مقاومت مربوط می شود که با اکرام فیلم ها و مستندات انقلاب، فرهنگ مقاومت را در سطح بین المللی توسعه داده است .
‎وی اذعان داشت: کوتاهی مسئولان فرهنگی ما نسبت به غفلت از بخش بین المللی جشنواره فیلم مقاومت ،در مواقعی عاندانه است که متاسفانه ناشی از عدم درک درستی از اهمیت مقاومت است. هرگونه کوتاهی و سکوت ما در مقابل دشمنان منجر به ذلت و خواری ما شده و به ضرر کشور ماست و هرگونه ضربه ای را بر کشور ما تحمیل می کند. ما معتقدیم باید با مستکبر جهانی مقابله کرد تا ما را در احقاق اهداف ملی و انقلابی جدی گرفته و جرات تعدی به حق مرزی و انسانی ملت ایران را نداشته باشد .
این مستندساز عنوان کرد: تحریم دارویی از غیر انسانی ترین شیوه های فشار استکبار جهانی بر ملت مظلوم است در حالی که مسئولان در رسانه ها اعمال این تحریم ها را تکذیب می کنند اما عملا ممانعت ورود دارویی در کشور ما وجود دارد و قطعا ملت ایران در قبال این تصمیمات کوتاه نمی آید .
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در شرایط منطقه ای امروز به یک الزام تبدیل شده و تنها راه برای انتقال درک و بینش مردم نسبت به ظلم کشورهای مستبد محسوب می شود. موفقیت فیلم های واقع گرایانه مقاوت مطمئنا نظر بسیاری از فیلمسازان بین المللی را به خود جلب کرده است که در این دوره از جشنواره شاهد حضور هنرمندان خارجی در این جشنواره هستیم.
گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از 5 تا 9 آذر ماه سالجاری در تهران برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار