صنعت خودرو و قطعه‌سازی و گردشگری زمینه‌های مناسب همکاری آذربایجان شرقی با ترکیه

سرکنسول ترکیه در تبریز: همسایه‌ها باید در هر شرایطی در کنار هم باشند

تبریز (پانا)- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اراده ملی ایران و ترکیه بر استحکام روابط در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی زمینه‌های بسیار زیادی برای گسترش همکاری‌ها با کشور ترکیه دارد و مدیریت این استان آماده حمایت از فعالیت سرمایه‌گذاران ترک است.

کد مطلب: ۸۷۳۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
صنعت خودرو و قطعه‌سازی و گردشگری  زمینه‌های مناسب همکاری  آذربایجان شرقی با ترکیه

جواد رحمتی در دیدار با سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در تبریز، با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه یک روابط راهبردی است، افزود: به‌رغم مشکلاتی که در 40 سال گذشته برای تحت تاثیر قرار دادن این روابط ایجاد شده اما دو کشور همچنان از رابطه‌ای مستحکم و عمیق برخوردارند.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اراده ملی ایران و ترکیه برای تحکیم روابط، سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید افزایش یابد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان، ابراز امیدواری کرد سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ترکیه با شناخت کامل از این ظرفیت‌ها در حوزه همکاری‌های مشترک حضور یابند.

وی، صنعت خودرو و قطعه‌سازی و گردشگری را از جمله زمینه‌های مناسب همکاری مشترک استان با ترکیه دانست و گفت: تعریف سازوکارهای همکاری مشترک در این حوزه‌ها ضروری است.

رحمتی افزود: ظرفیت‌های مشترک دو طرف باید در نشست‌های تخصصی بررسی و منجر به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی همچنین با آرزوی موفقیت برای سرکنسول جدید ترکیه در تبریز، گفت: ما ایشان را شهروند تبریز می‌دانیم و امیدواریم نتیجه عملکردشان، برداشتن گام‌های جدید و جدی در حوزه کار مشترک باشد.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم در این دیدار با بیان اینکه ایران و ترکیه هرگز از همدیگر جدا نمی‌شوند، افزود: همسایه‌ها باید در هر شرایطی در کنار هم باشند و این مهم‌ترین مسأله دو کشور در منطقه است.

حسین گون‌گور با اشاره به حضور چند هیأت اقتصادی و تجاری از ترکیه در تبریز در روزهای گذشته، اظهار داشت: حضور این هیأت‌ها به خوبی نگرش ما به همکاری با ایران و استان آذربایجان شرقی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه روابط ملت‌ها نیز به اندازه روابط دولت‌ها مهم است، افزود: یکی از راه‌های ارتباط بین ملت‌ها، گردشگری است و ما آماده‌ایم با تعریف پروژه‌های مختلف همکاری خود را در این حوزه گسترش دهیم.

سرکنسول ترکیه در تبریز همچنین با اشاره به زلزله شب گذشته در غرب ایران، خاطرنشان کرد: ترکیه نیز کشوری زلزله‌خیز است و می‌توانیم تجربیات یکدیگر را در حوزه مدیریت بحران و مقابله با آسیب‌های زلزله به اشتراک بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار