پذیرش نهایی مقالات دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان بوشهر در کنفرانس جهانی

بوشهر (پانا)_ رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مقالات علمی چهار گروه دانش آموزی از دبیرستانهای استعدادهای درخشان استان بوشهر پذیرش نهایی یازدهمین کنفرانس علمی ریاضی 2019 اروپا (EUROMATH 2019) را دریافت کرده اند.

کد مطلب: ۸۷۳۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش نهایی مقالات دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان بوشهر در کنفرانس جهانی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، کاوه امیری در مصاحبه با خبرنگار این اداره در دبیرستان فرزانگان شهر بوشهر اظهار داشت: دانش آموزان 18-9 ساله از هر مدرسه اروپایی یا غیر اروپایی علاقه مند به حضور در این کنفرانس با یا بدون ارائه، باید نسبت به تهیه و ارائه چکیده اقدام نمایند.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: این کنفرانس متشکل از چندین کارگاه آموزشی خواهد بود و جلسات چندین موضوع مختلف را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال چکیده برای EUROMATH ژانویه 2019 بود گفت: مقالات علمی چهار گروه دانش آموزی از دبیرستانهای استعدادهای درخشان استان بوشهر پذیرش نهایی یازدهمین کنفرانس علمی ریاضی 2019 اروپا (EUROMATH 2019) را دریافت کرده اند.

امیری ادامه داد: سه گروه دانش آموزی از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان دوره اول بوشهر و یک گروه از فرزانگان اول دشتستان و هم چنین یک گروه از دبیرستان متوسطه اول زنده یاد کردی دشتستان مقاله خود را به این کنفرانس ارسال کردند که مورد پذیرش قرار گرفت.

وی با اشاره به مقالات مورد پذیرش قرار گرفته تصریح کرد: مقاله مربوط به ریاضی و موسیقی را گروه سه نفره متشکل از پرنیان شجاعی، آوا ایلامی و پارمیدا عزیزی، مقاله مربوط به ریاضی و اشعار خیام را گروه سه نفره ارنواز پرویزی، نیوشا ناز رفتار و بهرخ السادات بهرسی، مقاله مربوط به حمل و نقل و ماتریس را گروه سه نفره متشکل از نرگس توشه ، سارا مجاهد الموسوی و هستی باقری، مقاله مربوط به ماتریس و زندگی مدرن را گروه سه نفره متئشکل از زهرا احمد پور ،بیتا زنگویی و مهرناز احسان نژاد، مقاله مربوط به یک روش تکراری برای کاربردهایی از تابع فیبوناچی را گروه سه نفره متشکل اکبر مال احمدی، صادق پاپری و مهدی کایدیارائه خواهد داد.

این مقام مسئول افزود: این گروهها که از تابستان گذشته زیر نظر مدیریت دبیرستان و اساتید راهنمای خود کار را بر روی موضوعات علمی خود آغاز کرده بودند در آبان امسال موفق به پذیرش مقالات خود و دریافت مجوز شرکت در این همایش علمی شدند.

وی در ادامه به اهمیت درس ریاضی و برگزاری چنین کنفرانس هایی اشاره کرد و گفت: بررسی و وارسی درس ریاضی و نقش آن در توسعه و تحول زندگی به صورت علمی، دقیق و عملیاتی مورد توجه است.

امیری در خصوص اهمیت برگزاری این کنفرانس‌ها گفت: کنفرانس جهانی EUROMATH 2019 فرصتی برای حضور دانش آموزان با استعداد کشور در معیار های جهانی و تبادل نظر در ارتباط با مهارت های ریاضی و چالش های این درس و کاربردی کردن ریاضی در زندگی است.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: باید دانش آموزان را با استفاده از شیوه های مختلف به ریاضی علاقمند کرد و اجازه داد خودشان ریاضی را کشف کنند.

وی با بیان اینکه مدارس استعداد های درخشان استان در رشته ریاضی عملکرد مناسبی داشته است گفت: یکی از دلایل عدم استقبال دانش آموزان از درس ریاضی این است که دانش آموز با ریاضی مدرسه و خارج مدرسه یا غیررسمی ارتباط خوبی برقرار نمی کند و کاربردهای آن کمتر استفاده می کنند و این امر موجب دلزدگی از ریاضی می شود.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: در یکی دو سال اخیر تغییراتی در محتوای آموزشی به وجود آمده است و بعد از دوره طولانی روش آموزش ریاضیات دچار تغییر شده است.

گفتنی است کنفرانس جهانی EUROMATH 2019 از تاریخ 22 الی 26 اسفند ماه سال جاری (17-13مارس 2019) در هتل تابستانه روستای آلیاتون کشور قبرس برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار