این خبر به‌روزرسانی می‌شود

زلزله 6.4 ریشتری کرمانشاه را لرزاند

تاکنون ۳۶۱ نفر مصدوم شدند

تهران (پانا) - ‏زلزله‌ای به بزرگی 6.4 ریشتر ساعت 20 و 7 دقیقه امروز یکشنبه 4 آذرماه سرپل ذهاب در کرمانشاه را لرزاند.

کد مطلب: ۸۷۳۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
زلزله 6.4 ریشتری کرمانشاه را لرزاند

زلزله 6.4 ریشتری ساعت 20 و 7 دقیقه در عمق 7 کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصر شیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

20:32 - پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور از اعزام 6 تیم اورژانس به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز با اشاره به وقوع این زمین‌لرزه در کرمانشاه، از اعزام ۶ تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده خبر داد.

20:47 - هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در ارتباط تلفنی با شبکه خبر از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است. تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

20:50 - جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند. نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند.

21:09 - پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس اورژانس کرمانشاه در حال اعزام به سرپل ذهاب هستند.

وی درباره مصدومان این زمین‌لرزه نیز گفت: تاکنون در پی این زمین‌لرزه 40 مصدوم به بیمارستان قصرشیرین و 30 مصدوم به بیمارستان سرپل ذهاب مراجعه کرده‌اند.

22:30 - هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون ٢١٠ مصدوم داشتیم که در حال مداوا هستند؛ ارتش، سپاه و هلال احمر در حال مدیریت این بحران هستند.

22:46 - پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور با اشاره به افزایش مراجعات در مناطق زلزله‌زده به اورژانس تا ساعت ۲۲:۳۰ گفت: تا این ساعت ۴۵ نفر در سرپل ذهاب، ۷۰ نفر درگیلان غرب، ۳۴ نفر در قصر شیرین، ۱۲ نفر در روانسر به مراکز درمانی مراجعه کردند که در مجموع 161 نفر تاکنون مصدوم شدند.

وی افزود: از این تعداد تا کنون دو نفر از گیلان غرب به بیمارستان اسلام آباد و دو نفر از قصر شیرین به بیمارستان سرپل ذهاب و دو نفر دیگر از قصر شیرین به کرمانشاه و دو نفر هم از روانسر به کرمانشاه منتقل شدند که همگی دچار تروما و شکستگی در هنگام فرار شدند.

کولیوند تصریح کرد: تا کنون خسارتی ناشی از ریزش آوار نداشتیم و به هیچ عنوان کشته‌ای از مراجع رسمی گزارش نشده است.

۲۳:۲۱ پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور از افزایش مراجعات در مناطق زلزله‌زده به اورژانس تا ساعت ۲۳ به ۳۶۱ نفر خبر داد و گفت: ۱۸۰ نفر در سرپل ذهاب، ۷۹ نفر درگیلان غرب، ۸۴ نفر در قصر شیرین، ۱۲ نفر در روانسر و ۶ نفر در دالاهو به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

از لحظه وقوع این زمین‌لرزه تا کنون پس‌لرزه‌هایی به بزرگی 3.5، 4.6، 5.2 ، 4 ، 4، 3.7 و 4.1 ، 3.6، 3.5 و 3.7 ریشتر در این منطقه ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار