7 رکورد جهانی ایران در خدمت‌رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

یزد (پانا) ـ رئیس اورژانس کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد به بیان توضیحاتی در ارتباط با زلزله کرمانشاه و حواشی آن پرداخت.

کد مطلب: ۸۷۳۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
7 رکورد جهانی ایران در خدمت‌رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

پیرحسین کولیوند در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی یزد خدمات کشوری بسیار خوبی ارائه کرده‌اند اظهار داشت: در حادثه زلزله کرمانشاه، نخستین دستگاهی که خود را رساند اورژانس بود و پیش از مسئولان اورژانس کشوری، اورژانس یزد در این منطقه حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه همه این خدمات به برکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌های ما برای اربعین نبود و تیم های مراسم اربعین به این منطقه اعزام نمی‌شدند شاید نمی‌توانستیم با این موفقیت کار کنیم.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: برای نخستین بار در یک حادثه‌ای به این وسعت ما توانستیم هفت رکورد را در دنیا بشکنیم که نخستین مورد آن این بود که در کمتر از 20 ساعت توانستیم هفت هزار و 350 مصدوم را به کرمانشاه، تهران، البرز و همدان اعزام کنیم بدون اینکه کسی در راه فوت کند یا عارضه‌دار شود.

کولیوند ادامه داد: این موفقیت به این دلیل بود که آمبولانس‌های ما در مرز مهران قرار داشتند و اربعین هم تقریبا تمام شده بود و دست آنها آزاد بود توانستند به مدت یک ساعت و 15 دقیقه به محل حادثه اعزام شوند.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق در صورتی رخ داد که 9 ساعت در آن منطقه تاریکی مطلق بود و امکانات فرودگاهی هم نداشتیم و هواپیما نمی‌توانست آنجا وارد شود.

رئیس اورژانس کشور افزود: یک قلم دارو و تجهیزات در این محل کم نیاوردیم و این هم به دلیل آمادگی بود که نیروهای ما در مراسم اربعین داشتند و تمام داروهای این مراسم عظیم به کرمانشاه منتقل شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رکوردها این بود که ما برای نخستین بار در چنین حادثه‌ای از مردم خون نخواستیم و یک قطره خون هم کم نیاوردیم که این موضوع هم به برکت ایام اربعین امام حسین(ع) بود.

وی افزود: در این مراسم ما 6 بیمارستان در کمتر از 15 ساعت بنا کردیم که در دنیا چنین اقدامی برای ایجاد بیمارستان‌هایی که اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی داشته باشند در این زمان کوتاه ایجاد شود بی‌نظیر بود.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: همچنین ما در این حادثه یک هزار و 980 عمل جراحی را در کمتر از سه روز انجام دادیم که چنین اقدامی در کل جهان بی‌نظیر است.

کولیوند با تاکید بر اینکه در این حادثه کمترین میزان اتلاف منابع را سیستم سلامت و وزارت بهداشت داشت گفت: این اتفاق به دلیل مدیریت درستی صورت گرفت که از منابع مختلف موجود در سراسر کشور انجام شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از آن حادثه تاکنون ما در منطقه زلزله کرمانشاه حتی یک مورد بیماری واگیردار را شاهد نبودیم و همه این ها به دلیل تلاش‌های صورت گرفته و توجه مسئولان به ویژه سفر پربرکت حضرت آقا به این منطقه بود.

رئیس اورژانس کشور به روایتی از سفر حضرت آقا به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یک خانمی که چهار فرزندش را از دست داده بود در جریان سفر حضرت آقا گفت که «آقا جانم فدات»، این سفر چنان برکتی داشت که اگر میلیاردها هزینه صورت می‌گرفت نمی‌توانستیم تاثیر این سفر را ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار