رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان :

بندر هندیجان ظرفیت عظیمی در تولید آبزیان آب شور و خوکفایی کشور در این زمینه دارد

هندیجان (پانا) - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان گفت: هزار و چهارصد هکتار زمین در قالب دو اتحادیه و 34 شرکت تعاونی پرورش میگو در هندیجان تشکیل و به ثبت ‌رسیده است.

کد مطلب: ۸۷۲۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بندر هندیجان ظرفیت عظیمی در تولید آبزیان آب شور و خوکفایی کشور در این زمینه دارد

غلامحسین عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در بندر هندیجان، اظهار داشت: در راستای تقویت فعالیت‌های اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار طرح تولید پرورش میگو در شهرستان هندیجان به‌ زودی راه ‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان هندیجان دارای 95 کیلومتر مرز آبی با خلیج ‌فارس و دارای ظرفیت‌های عظیم تولید ماهی و میگو است، درصدد هستیم این بستر برای اولین بار طرح پرورش آبزیان از جمله میگو را در این شهرستان عملیاتی کنیم.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان بیان کرد: در حال حاضر تعداد 10 تعاونی بعد از چند سال پیگیری اکثر مجوزهای لازم را اخذ نموده‌اند و منتظر تائید نهایی امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی هستند. در صورت صدور مجوز امور اراضی تعاونی‌ها جهت عقد قرارداد به دفترخانه‌های ثبت معرفی و مزارع مورد نیاز به متقاضیان و سرمایه ‌گذاران واگذار خواهد شد.
طرح‌های آبزی ‌پروری هندیجان منتظر تائید امور اراضی کشور است
وی گفت: اگر این طرح‌ها در شهرستان هندیجان فعال و اجرا شوند نزدیک به 500 الی 700 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای جوانان ایجاد می‌شود. لذا جا دارد از پیگیری‌ها و مکاتبات علی گلمرادی نماینده مردم در مجلس در سطح کشور جهت پشتیبانی از طرح مهم اقتصادی و تولیدی همچنین فرماندار هندیجان به جهت تشکیل جلسات متعدد ، پیگیری‌های استانی ، کشوری و دستگاه‌های مرتبط با طرح اداره شیلات و جهاد کشاورزی تشکر می‌کنم.
عباسپور عنوان کرد: پیگیر تخصیص تسهیلات اشتغال ‌زایی از منابع اعتبارات پایدار روستایی و فراگیر در فاز دوم اعتبارات ملی به این‌ گونه طرح‌ها به‌ صورت ویژه با کارمزد 4 درصد از سوی بانک‌های عامل هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بالغ ‌بر 40 میلیارد تومان برای اجرای عملیات زیر ساخت‌ و تا مرحله بهره ‌برداری تعاونی‌ها نیاز است. سرمایه‌ گذاران 20 درصد از این منابع را خود و مابقی 80 درصد اعتبار لازم توسط بانک‌های عامل تأمین می‌شود.
40 میلیارد تومان برای زیرساخت طرح‌های آبزی‌پروری هندیجان نیاز است
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان تصریح کرد: آموزش ‌های لازم ویژه مدیران و اعضای هیئت ‌مدیره خاص تعاونی ‌های آبزی ‌پروری هندیجان جهت آشنایی با اساسنامه، قوانین و مقررات بخش تعاون بالغ‌ بر 720 نفر ساعت انجام‌ شده است.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر پرورش میگو در مزارع موضوع لارو و تکثیر میگو مورد تأکید اتحادیه‌ها است، اکثر سرمایه ‌گذاران آبزی ‌پروری در هندیجان از نیروهای بومی و از قشر صیادان منطقه هستند.
عباسپور توضیح داد: چنانچه سرمایه ‌گذاران از همه نقاط کشور قصد سرمایه‌ گذاری در بخش مهم اقتصادی آبزی‌ پروری هندیجان را داشته باشند، ما و همه مسئولان اجرایی این آمادگی را داریم که هرگونه مساعدت و همکاری را با آن‌ها انجام دهیم.
طرح تکثیر میگو باید در هندیجان راه‌اندازی شود
وی افزود: از زحمات کلیه مدیران اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها پرورش میگو که شبانه ‌روزی پیگیر اخذ مجوزهای اجرایی شدن این طرح همکاری و مساعدت نمودند قدردانی می‌کنیم. امیدوارم هر چه سریع‌تر مشکلات آن‌ها رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار