چهاردهمین مهر تایید آژانس بر پایبندی ایران به برجام

تهران (پانا) - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازهم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافق چندجانبه هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی را تایید کرد.

کد مطلب: ۸۷۲۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
چهاردهمین مهر تایید آژانس بر پایبندی ایران به برجام

به گزارش ایرنا، آژانس بین‌الملل هسته‌ای امروز (پنجشنبه) برای چهاردهمین بار اعلام کرد که اقدامات و فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا منطبق با برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام بین ایران و شش قدرت جهانی است.

بر اساس بیانیه نهایی نشست امروز (اول آذرماه) که در پایگاه اطلاع‌سانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شده است، ایران به تمام تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک متعهد بوده و ضروری است که ایران همچنان به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «آژانس به ‌راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران تحت توافقنامه پادمانی ادامه می‌دهد و همچنین ارزیابی عدم وجود فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران ادامه می‌یابد.»

بر اساس بیانیه نهایی آژانس، یوکی آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخش دیگری از این بیانیه از سوریه خواست تا در مسائل حل نشده حول تأسیسات مذکور در دیرالزور، با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار