مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

" برنامه ویژه مدرسه" بر آموزش های مهارت محور تاکید دارد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: " برنامه ویژه مدرسه" بر اساس رویکرد فرهنگی تربیتی و با تاکید بر آموزش های مهارت محور و بسط گشتره فعالیت های پرورشی در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه از پایه چهارم تا پایه نهم به اجرا در می آید.

کد مطلب: ۸۷۲۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
" برنامه ویژه مدرسه" بر آموزش های مهارت محور تاکید دارد

احمد ناصری در جلسه مدیران و روسای مناطق و نواحی 19 گانه استان ظهار داشت: برنامه ویژه مدرسه، برنامه ای است که با اعتماد به صلاحیت و توان مدرسه، حجم معینی از زمان رسمی آموزش را با رعایت چهارچوب های مقرر به مدرسه واگذار می کند.

وی در بیان اهداف این برنامه خاطر نشان ساخت: تنوع بخشی به محیط های یادگیری با بهره گیری از امکانات و فضاهای آموزشی داخل و خارج از کشور و مدرسه و ایجاد فضایی شاداب، پرنشاط و لذت بخش برای دانش آموزان از جمله اهدافی است که در این برنامه پیگیری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برنامه ریزی برای برنامه ویژه مدرسه از مسئولیت ها و اختیارات داخلی مدرسه است که توسط مدرسه و با هدایت و مسئولیت مدیر مدرسه انجام می شود، گفت: مدارس می توانند بر اساس موازین ابلاغی از تمام ظرفیت های درون و بیرون از مدرسه برای تحقق اهداف مورد نظر و اجرای فعالیت های یادگیری متنوع استفاده نماید.

معاون آموزش ابتدایی و سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل نیز در این جلسه گفت: مدارس در خصوص انتخاب موضوعات و محتوای برنامه های ویزه مدرسه دارای اختیار هستند و می توانند در زمینه هر یک از ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت دست به انتخاب بزنند.

کمال عالی زاده با عنوان اینکه یکی از مهمترین زمینه های برنامه ویژه مدرسه، آموزش یک مهارت است، از جمله این مهارت های مفید، مهارت تامین معاش حلال است، اظهار داشت: آموزش این مهارت های باید بگونه ای باشد که دانش آموزان بتوانند در هنگام خروج از نظام تعلیم و تربیت رسمی، توانایی تامین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشند.

وی تاکید کرد: کلاس های آموزشی و کمک درسی، ترمیمی یا تقویتی دروس هفتگی، حل تمرین، رفع اشکال و ...به هیچ عنوان زمینه های مجاز برنامه ویژه مدرسه محسوب نمی شود.

معاون آموزش ابتدایی و سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل افزود: مجموع مدارس موظف هستنددر طول یک سال حدود 60 ساعت از زمان آموزش را به برنامه ویژه مدرسه اختصاص دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار