آموزش و پرورش بهترین مکان برای فرهنگ سازی است

کرمانشاه (پانا) - اولین نشست هماهنگی برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله با حضور اعضای کارگروه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش بهترین مکان برای فرهنگ سازی است

در این نشست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد آموزش و پرورش بهترین مکان برای فرهنگی سازی جهت مواجه با زلزله و سایر آسیب ها و بلایای طبیعی و اجتماعی در گونه های مختلف است.

سید مجتبی موسوی گفت:اگر بخواهیم تغییر رفتار مثبتی در آحاد جامعه ایجاد کنیم و شهروندانی علاقمند،پاسخگو و مقید به مقررات اجتماعی تربیت کنیم بخاطر طیف وسیع دانش آموزان و ارتباط آنان با خانواده ها نیاز هست که فرهنگ سازی را از مدرسه شروع کنیم.

این مقام مسئول افزود:بایستی آموزش ها را به طور جدی آغاز کرد.از آنجا که در این برنامه علاوه بر دانش آموزان،فرهنگیان،همسایه ها و افراد محله مخاطب این مانور هستند باید کاری اثر بخش جهت آموزش مواجه با زلزله انجام داد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه خاطر نشان کردنباید به برگزاری نمادین این مانور ها اکتفا کرد بلکه این مانور در تمامی مدارس با آموزش های لازم برگزار شود و همه ی دستگاه های مربوطه با تمام ظرفیت و قوا پای کار باشند.

در ادامه ی نشست مدیر سازمان دانش آموزی به تبیین بندهای دستورالعمل برگزاری مانور پرداخت و گفت:در هنگام وقوع زلزله یکی از مکان های امن برای مردم، مدرسه می باشد و ما بهتر است به طور پلکانی شرایطی را جهت تجهیز مدارس برای مواقع اضطراری ایجاد کنیم.

در این نشست تقسیم وظیفه بین دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی،آتش نشانی،فوریت های پزشکی،هلال احمر استان و شهرستان،فوریت های پزشکی و ادارات آموزش و پرورش انجام شد.

گفتنی است بیستمین مانور زلزله در روز چهارشنبه مورخ 97/9/7 در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار