بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

پانا(یاسوج) ـ رئیس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در روز چهارشنبه، هفتم آذرماه در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۰۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

جلسه تمهید مقدمات بیستمین مانور سراسری زلزله با شعار« مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با حضور معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش، مدیر سازمان دانش آموزی استان، مشاور ارشد مدیر عامل هلال احمر، معاون مدیریت بحران استانداری، مسؤل پدافند غیر عامل شهرداری یاسوج، مسؤل پایگاههای اوژانس 115، مسؤل ایستگاههای عملیاتی آتش نشانی یاسوج و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش شهرستان بویراحمد در دفتر سازمان دانش آموزی برگزار شد.

رئیس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای جلسه اظهار کرد: بر اساس مفاد تفاهم نامه مشترک بین وزرای کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فن آوری و روسای جمعیت هلال احمر، سازمان صدا و سیما و شهرداری ها ، مقرر شده است تا افق سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران(1404)، تمام مدارس ایمن کشور در برابر زلزله به عنوان پایگاه های محلی مدیریت بحران ظرفیت سازی شود تا امکان فراهم کردن نیازهای جامعه خود را در زمینه مدیریت بحران قبل تا بعد از زلزله فراهم کنند.

سید نطام مرادی بیان داشت : این مانوربا هدف ارتقاء آمادگی و ترویج فرهنگ ایمنی در دانش آموزان انجام می شود .

رئیس سازمان دانش آموزی استان گفت: در مانور امسال در کنار دانش آموزان، ساکنین محله های مجاور مدارس نیز در فرایند مانور مشارکت داده شوند.

مرادی افزود: ادارات و نهادهای مرتبط تا قبل از برگزاری مانور، آمادگی کامل داشته و دراجرای هرچه بهتر آن تدابیر لازم بیاندیشند.

استان کهگیلویه و بویراحمد از استان های موفق در اجرای مانور زلزله در مدارس

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه اکثر نقاط کشور با خطر نسبی بالا روی کمربند زلزله قرار دارد و امسال زلزله های زیادی در سطح استان داشتیم، گفت: بزرگترین زلزله 12 اردیبهشت با 5/2 ریشتر رخ داد که دهها میلیارد در سطح استان متحمل خسارت شدیم.

محمد محمدی رکن اصلی بحران را پیشگیری دانست افزود:آموزش، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانایی سایر رکن های مدیریت بحران هستند .

معاون مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: در اجرای هر پروژه، مصالح با کیفیت، نیروی کار ماهر و نظارت و کنترل جز موثرین بخش ها است.

وی با بیان اینکه با تلاش های آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و سایر دستگاها سال های قبل در اجرای مانور موفق عمل کردیم، افزود: امسال هم از اجرای مانور در سطح استان و کشور ارزیابی صورت می گیرد و استان های موفق و برتر در این زمینه معرفی می شوند.

مردم قربانی سیاست های اشتباه دولت ها در ساخت و سازه ها هستند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به سیاست های غلط دولت ها در ساخت و سازه ها،گفت: در کشور چین وقتی تعدادی از دانش آموزان در مدارس کشته شدند، مادرانی که جمع شدند گفتند فرزندان ما را زلزله از بین نبرد بلکه ساختمانها فرزندان ما را از بین برد.

سید قدرت موسی ارشد افزود: مردم نه تنها قربانی زلزله هستند بلکه بیشتر قربانی سیاست های اشتباه دولت ها در ساخت و سازه ها هستند.

وی حلقه گمشده حوادث و زلزله ها را آموزش دانست و گفت: آموزش ها نباید مقطعی باشد و باید مستمر علمی و عملی باشد.

موسوی ارشد با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد روی کمبرند زلزله خیز قرار دارد افزود: در آموزش نباید فقط جامعه هدف دانش آموزان باشند، بهتر است آموزش ها در مکانهای برای خانواده ها و کل مخاطبین جامعه برگزار شود.

آمادگی کامل آموزش و پرورش جهت آموزش دانش آموزان برای مقابله با حوادث

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: آموزش و پرورش آمادگی کامل را دارد تا هماهنگی لازم برای ورود مربیان هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس به مدارس جهت آموزش دانش آموزان برای آمادگی و مقابله با حوادث را انجام دهد.

ارشیر یاری آموزش را خیلی مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: خیلی از آسیب ها به ویژه در کشورهای جهان سوم در هنگام وقوع حوادث به دلیل عدم اگاهی است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش با بیان اینکه دوهزار 880 مدرسه با 160 هزار دانش اموز و 20هزار معلم در استان وجود دارد، اظهار کرد: خیلی از مدارس مشکل اساسی دارند و از استحکام لازم برخوردار نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار