رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت

مشکلی برای تامین داروهای بیماران پیوند وجود ندارد

تهران (پانا) - رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، گفت مشکلی برای تامین داروهای پیوند وجود ندارد و برای جبران کمبود داروهای پیوندی تدابیر لازم اندیشیده شده است.

کد مطلب: ۸۷۲۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مشکلی برای تامین داروهای بیماران پیوند وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، مهدی شادنوش در آیین افتتاح بزرگترین مرکز دیالیز غیردولتی غرب کشور در زنجان گفت: ایران در حوزه پیوند اعضا در منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و همه پیوندهایی که انجام آن در دنیا امکان‌پذیر است در کشورمان تحت حمایت دولت انجام می‌شود.

وی افزود: اکنون 8600 بیمار کلیوی در نوبت پیوند کلیه هستند و این در حالی است که هر فرد دچار مرگ مغزی می‌تواند 8 عضو به نیازمندان پیوند اهدا کند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: شاخص اهدای عضو با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور باید عدد مطلوب 30 باشد که در سال گذشته این رقم تنها 11.2 بوده است که با فرهنگسازی مناسب و گسترده، بهبود خواهد یافت و به اهداف نزدیک خواهیم شد.

شادنوش با بیان اینکه فرهنگسازی در مقوله پیوند اعضا با همت بلند مردم و همراهی رسانه‌ها کمک خواهد کرد تا بتوان از هدر رفت عضو جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: اکنون مشکلی برای تامین داروهای پیوند وجود ندارد و برای جبران کمبود داروهای پیوندی تدابیر لازم اندیشیده شده است و در تلاطم بازار ارز اشکالاتی به وجود آمده بود که این مهم نیز برطرف شده است.

وی ادامه داد: داروهای پیوند با قیمت‌های قبل و حتی برخی از آنها به رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. بسیاری از داروها تولید داخل است و در صورت حمایت‌های لازم و تامین مواد اولیه آن، در این زمینه مشکلی وجود ندارد. تلاش می‌شود که این ثبات در ارائه خدمات به این عزیزان حفظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار