مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیادهای جهانی و کشوری

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، توجه به حقوق دیگران، هم‌دردی اجتماعی، گفت‌و‌گو، گذشت و بخشش را از مهم‌ترین مباحث ارتقای سطح جامعه پذیری دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۷۲۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیادهای جهانی و کشوری

مراسم برگزیدگان المپیادهای جهانی، کشوری و رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1397 دانش آموزان منطقه 6 در محل سالن همایش دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران با حضور فولادوند مدیرکل، نظریان مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران و جمعی از مدیران و دانش آموزان برتر برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند در این مراسم با اشاره به اینکه موفقیت دانش‌‌آموزان در گروی همکاری اولیا و مربیان است و دانش‌آموزی موفق خواهد بود که اولیا و مربیان در کنار هم باشند اظهارداشت: آموزش و پرورش شهر تهران در راستای ایجاد تحول در روند آموزش، راهکارهای گوناگونی را پیش رو دارد و تلاش می‌کند دانش‌آموزان را به سمت توسعه و پیشرفت کسب دانش هدایت کند.

وی میانگین گفت‌وگوی خانواده‌های ایرانی در ۲۰ سال گذشته را ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه مطرح نمود و افزود: اکنون با ورود فضای مجازی این زمان به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است و باید تلاش کنیم تا گفت‌وگو در بین اعضای خانواده و همسالان ارتقا یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به گسترش نشاط اجتماعی به عنوان اولین سیاست برنامه ای اشاره کرد و افزود: افراد جامعه در کنار نیازهای اولیه مانند خوراک، پوشاک، بهداشت و آموزش و پرورش به نیازهای ثانویه ای مانند شعر، هنر، ادبیات، فیلم ورزش، تفریحی، موسیقی، سفرهای جمعی و مطالعه هدفمند نیاز دارند.

وی، افزایش مهارت آموزی در دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌ها بر شمرد و ادامه داد: مهارت ارتباط با دیگران، مهارت پرسشگری، مهارت زندگی، آموزش شهروندی از جمله این مهارت‌ها می باشد.

فولادوند ارتقای سطح جامعه‌پذیری دانش‌آموزان را سومین برنامه عنوان کرد و گفت: توجه به حقوق دیگران، هم‌دردی اجتماعی، گفت‌و‌گو، گذشت و بخشش از مهم‌ترین مباحث ارتقای سطح جامعه پذیری دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه گفت‌وگو یکی از حلقه‌های مفقوده جامعه است، اظهار کرد: می بایست در خصوص ارتقای گفت و گو در بین اعضای خانواده ها و گروه هم سالان تلاش کنیم.

فولادوند، برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان را مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مدیریت و نظارت بر گسترش شبکه‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به برنامه ارتقای سطح اخلاق اجتماعی، گفت: جای مباحث اخلاقی و توانمندسازی اخلاق در موسسات علمی خالی است و باید به این سمت حرکت کنیم.

در این مراسم از 160 دانش آموز برتر المپیادهای جهانی و کشوری و رتبه های زیر 100 کنکور تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار