مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد؛

تحصیل 37 درصد دانشجویان در شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش از تحصیل 37 درصد دانشجویان در شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای و افزایش ۳۳۰ هزار هنرجو در شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای به دنبال سه‌ساله شدن هنرستان‌ها در متوسطه دوم خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۲۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل 37 درصد دانشجویان در شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، به نقل از مهر، سید مصطفی آذر کیش در مورد آخرین رویدادهای حوزه کاردانش در سال تحصیلی جدید و چالش اضافه شدن یک‌پایه به متوسطه دوم در این شاخه گفت: امسال با اضافه شدن یک‌پایه و سه‌ساله شدن هنرستان‌ها ما یک سال ویژه را با افزایش ۳۳۰هزار هنرجو در پایه دوم متوسطه در شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش، پشت سر می‌گذاریم.

وی ادامه داد: امسال ۲۱درصد دانش آموزان متوسطه در شاخه کاردانش و ۱۶درصد در فنی حرفه‌ای تحصیل می‌کنند که این ارقام بسیار معنی دارد است و از سوی دیگر مدیریت نیروی انسانی، فضا و تجهیزات برای این شاخه تحصیلی بسیار کار بزرگی بود.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در فروردین امسال ۵۲میلیارد تومان اعتبار تجهیزات که صد در صد اعتبار پیش‌بینی‌شده بود به این امر تخصیص داشته شد و ۹درصد اعتبار سال ۹۶از دریافت محل پرداخت گاز نیز به این منظور تعلق گرفت. در سال تحصیلی جدید نیز این دفتر منتظر نقدینگی است تا ۳۷میلیارد تومان تخصیص سال ۹۷را به استان‌ها ابلاغ کنند.

آذرکیش در مورد تأمین نیروی انسانی متخصص در این حوزه نیز اظهار کرد: تأمین نیروی انسانی از طریق افزایش ساعت کار هنرآموزها و به‌کارگیری بازنشستگانی که بیش از ۸ساعت در هفته می‌توانستند تدریس کنند و همچنین برون‌سپاری کاردانش صورت گرفت و برای سال تحصیلی جدید به 70 هزار نیروی انسانی نیاز داشتیم درصورتی‌که در سال گذشته 55 هزار نیروی انسانی در اختیار داشتیم.

وی درباره دیر رسیدن کتاب‌های شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای در سال ۹۷در پایه دوازدهم بیان کرد: رشته‌های کاردانش مهارتی است و بر اساس سرفصل‌ها تدریس می‌شود و در همه کشورهای موفق دنیا نیز حاکمیت برنامه محوری به‌جای کتاب محوری راداریم چراکه فنّاوری صبر نمی‌کند تا ما کتاب آماده کنیم.

آذرکیش اضافه کرد: امسال کتاب‌ها به‌جز پایه دوازدهم به‌موقع توزیع شد و در حال حاضر نیز کتاب‌های پایه دوازدهم توزیع‌شده است اما بخشی از این تأخیر به این بازمی‌گردد که در برخی استان‌ها ثبت‌نام اولیه کمتر از ثبت‌نام نهایی بود و با توجه به استقبالی که از این شاخه شد، برآوردهای اولیه تغییر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار