بهارلو: کاردانش و فنی و حرفه ای بدون پیوند با بازار کاربه اهداف خود نمی رسند

تهران(پانا)- در این نشست معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به اهمیت تبصره 75 در هنرستان ها پرداخت و ارتقاء کیفیت در هنرستان ها با رویکرد آموزش تولید محور را از مهم ترین اهداف این برنامه برشمرد.

کد مطلب: ۸۸۲۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بهارلو: کاردانش و فنی و حرفه ای بدون پیوند با بازار کاربه اهداف خود نمی رسند

در سال "حمایت از کالای ایرانی" کارگروه هم اندیشی و بهره مندی از ظرفیت قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی و استفاده از تبصره 75 در هنرستان های شهر تهران با حضور بهارلو معاون پشتیبانی ، درّی معاون آموزش متوسطه ،اصفهانی رئیس اداره بودجه ،نجار رئیس اداره مالی ،جمالی رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش ،خواجویی رئیس هئیت رسیدگی به تخلفات اداری و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش فعال در اجرای آموزش همراه با تولید برگزار شد.

در ابتدای این نشست، درّی گفت: ظرفیت درونی آموزش و پرورش به دست هنرستانها می تواند عملیاتی شود و جامعه ،خانواده و هنرجویان می توانند از این ظرفیت مفید بهره مند شوند.

او با توجه به اینکه مدرسه به عنوان کانون تعلیم و تربیت رسمی عمومی و محل کسب تجربه های تربیتی است ،تاکید کرد در سند تحول بنیادین مدرسه کانون تربیت محله و کسب تجربه های جدید است و هنرجویان علاقه مند بایستی در هنرستان ها به کسب درآمد حلال مشغول شوند.

بهارلو در این نشست به اهمیت تبصره 75 در هنرستان ها پرداخت و ارتقاء کیفیت در هنرستان ها با رویکرد آموزش تولید محور را از مهم ترین اهداف این برنامه برشمرد.معاون پشتیبانی ایجاد زمینه مناسب آموزشی بر مبنای نیازهای مهارت شغلی با هدف تلفیق دانش نظری و مهارت را ضروری دانست و استفاده از مدل های جدید را برای اجرایی کردن این طرح برشمرد و گفت: کاردانش و فنی و حرفه ای بدون پیوند با بازار کار به اهداف خود نمی رسند.

در ادامه هر کدام از مدیران هنرستان ها به بررسی چالش های فرآوری این تبصره پرداخته و تجارب خود را نیز در راستای اجرایی کردن این برنامه ارائه کردند.

در پایان ضمن بررسی چالش های موجود در سه بخش فرآیندتولید ،فروش و ساختار اجرایی مقرر شد کارگروه های تخصصی در رشته های صنعتی ،طراحی دوخت و خیاطی ،شیرینی پزی و آشپزی و رشته های هنری تشکیل و بازارچه های فروش نیز در این خصوص را ه اندازی شود و ظرفیت داخل آموزش و پرورش و مدارس به نحو مطلوب شناسائی و به کارگرفته شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار