با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

سومین جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی مدارس برگزار شد

زنجان (پانا) - با حضور مریم رشتچی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، سومین جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی مدارس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سومین جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی مدارس برگزار شد

در این جلسه مریم رشتچی مدیرکل آموزش و پرورش استان به اهمیت استفاده از تکنولوژی روز در ارائه خدمات اشاره کرد و افزود: به کارگیری فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف به منظور افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح خدمات‌رسانی، امری ضروری است و در صورتی که پیاده سازی خدمات الکترونیک به طور صحیح صورت گیرد رضایت مندی مراجعین را در پی خواهد داشت.

رشتچی همچنین در رابطه با ملاحظات لازم در خرید نرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب و قابلیت گسترش آن تا سطح مدرسه و تسهیل فرآیند مکاتبات و سرویس های مرتبط سخنانی بیان نمود.

در ادامه علی محمدی سرپرست معاونت پژوهش و برنامه ریزی استان بر ضرورت توسعه خدمات الکترونیک در آموزش و پرورش همگام با بهینه سازی زیرساخت های لازم تاکید نمود و اظهار داشت: استقرار میز خدمت حضوری موقتی است و طی چند سال آینده همه خدمات باید به صورت الکترونیک ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اصلاح فرایندها در دستگاه‌های دولتی از اطلاع‌رسانی گویا و پاسخگو‌ بودن به ارباب رجوع شروع می‌شود افزود: گاهاً اطلاعاتی که به ارباب رجوع ارائه می‌شود دارای فرایند پیچیده‌ای است که سبب سردرگمی ارباب‌رجوع می‌شود لذا در تلاش هستیم تا با راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی در اداره کل، اطلاع رسانی مناسب و شفاف در خصوص خدمات به مراجعین ارائه نماییم.

همچنین صالح نجفی رییس اداره فناوری اطلاعات استان نیز به راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی اداره کل اشاره کرد و افزود: بخشی از خدمات اداره کل به همراه آیتم هایی مورد نیاز از جمله شماره تلفن کارشناسی های مربوطه، مشخصات و فلوچارت خدمت، سوالات متداول و ... به صورت یکپارچه در این سامانه در اختیار کاربران قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار موردنیاز برای خرید اتوماسیون اداری تحت وب پس از رایزنی ها و پیگیری صورت گرفته تامین گردیده است از راه اندازی آن در آینده ای نزدیک در اداره کل و مناطق استان خبر داد و گفت: پیاده سازی این سرویس در راستای تسهیل فرآیندهای سازمانی و توسعه خدمات الکترونیک صورت پذیرفته و موجب صرفه جوئی در زمان،کاهش هزینه ارسال مراسلات و همچنین دسترسی تمام مدارس استان و مناطق 14 گانه به سیستم یکپارچه و در نتیجه تسهیل روال اداری می گردد.

نجفی در پایان ضمن اشاره به موفقیت های اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل در سال های اخیر از جمله کسب عناوین برتر در بین دستگاه اجرایی در پنجمین و ششمین نمایشگاه تخصصی الکامپ زنجان و نیز کسب رتبه های برتر توسط مدارس استان در پورتال همگام، گزارشی از وضعیت هوشمندسازی مدارس استان در دولت یازدهم و دوازدهم ارائه کرد و افزود: علی رغم وضعیت مطلوب هوشمندسازی مدارس استان در سطح کشور متاسفانه در سال تحصیلی جاری آمار معاونین فناوری و متصدیان سایت مدارس استان به نصف تقلیل یافته و این در حالی است که برای دستیابی به کیفیت مطلوب، وجود افراد متخصص و محتوای الکترونیکی مناسب برای استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات موجود امری ضروری به نظر می رسد و نیاز است از سوی مسئولین مربوطه در خصوص تولید محتوای الکترونیکی و آسیب شناسی لازم برای بهره گیری درست از نیروهایی که تحت این عنوان ساماندهی می شوند انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار